Visita de Marta Robles

El divendres, 3 de febrer, ens va visitar a la biblioteca Marta Robles, persona amb sordoceguera que va compartir la seua experiència de vida i no va deixar indiferent a ningú, exemple d’esforç i admiració per part de tot l’alumnat i professorat. Marta ha sigut antiga alumna de l’IES Figueras Pacheco, va cursar Integració Social i en l’actualitat estudia Treball Social en la Universitat d’Alacant. Marta no va poder vindre acompanyada de la seua Mediadora Comunicativa, però ens va explicar ella mateixa quines eren les funcions de la figura del mediador o mediadora. Ens comuniquem amb Marta utilitzant el Dactilológico a Palma i la tècnica del murmuri, a més l’alumnat voluntàriament es va llançar a comunicar-se amb ella en dactilológico en palma, la qual cosa va ser molt gratificant per a ells. Va mostrar els recursos que utilitza a l’aula, com l’Emissora FM i la línia de braille per a ordinador. Un exemple d’esforç i superació que esperem comptar amb ella per a l’any vinent.

Coordinadora de l’activitat: Cristina Díaz-Marta