Curs 2023-2024
CERTIFICAT DE NOTES I DE MATRÍCULA
Consulte les instruccions per a sol·licitar un certificat
OBTENCIÓ DEL TÍTOL
Consulte les instruccions per a la sol·licitud del títol de Tècnic i Tècnic Superior
CONVALIDACIÓ DE MÒDULS
La convalidació és el procediment pel qual es reconeix que uns estudis reglats oficials del sistema educatiu contenen els resultats d’aprenentatge, continguts i càrrega horària del mòdul o mòduls professionals que se sol·licite convalidar, sent requisit imprescindible estar matriculat en un centre educatiu per a poder sol·licitar-la.
Les convalidacions i el procediment es regulen en el Reial decret 1085/2020, que detalla quines convalidacions corresponen al centre docent i al Ministeri, i inclou els mòduls susceptibles de convalidació i la correcció de Correcció d’errors del Reial decret 1085/2020, de 9 de desembre, pel qual s’establixen convalidacions de mòduls professionals dels títols de Formació Professional del sistema educatiu espanyol i les mesures per a la seua aplicació.
El tràmit s’inicia en el centre educatiu en el qual la persona es troba matriculada, per la qual cosa qualsevol informació es facilita en la secretaria.
Mentres no es resolga la petició de convalidació, la persona interessada ha d’assistir a clase i presentar-se a les avaluacions corresponents.
QUAN SOL·LICITAR LA CONVALIDACIÓ?
- Si correspon al centre docent, durant el mes d’octubre
- Si correspon al Ministeri, el termini està obert permanentment
QUÈ PRESENTAR I COM?
- Si correspon al centre docent, emplenar la següent sol·licitud (Annex XV) dirigida a la Direcció del Centre i presentar-la per registre en Secretaria.
- Si correspon al Ministeri, emplenar la següent sol·licitud (Annex V) dirigida a la Direcció del Centre i presentar-la per registre en Secretaria.
- Adjuntar la següent documentació:
- Certificat acadèmic oficial dels estudis aportats. En el cas que consten convalidacions, adaptacions, reconeixements, s’ha d’afegir el certificat acadèmic dels estudis que van donar origen a la convalidació, adaptació o reconeixement.
- Si es desitgen convalidar mòduls aportant universitaris, el sol·licitant ha d’incloure els programes de les assignatures cursades i superades que l’alumne considere que donen lloc a la convalidació del mòdul o mòduls sol·licitats. Estos programes han d’anar segellats per la Universitat. En cada programa ha de constar el mateix curs acadèmic que figura en el certificat com superat. Si no fora així, s’ha d’adjuntar un escrit de la universitat confirmant que els programes són els que es van impartir el curs que es van superar. No es consideraran els programes d’assignatures convalidades, reconegudes, adaptades o superades per compensació. El nombre de mòduls que se sol·liciten no ha de superar el 60% dels crèdits ECTS establits per a les ensenyances mínimes del títol en el cicle del qual s’efectua la matrícula per als quals se sol·licita la convalidació.
- Si és el cas, diploma del curs de prevenció de riscos laborals, conforme a la legislació vigent.
Més informació en todoFP i ceice.gva.es
ANUL·LACIÓ DE MATRÍCULA
L’alumnat de cicles de grau mitjà o superior podrà romandre cursant un cicle formatiu, amb caràcter general, durant un temps màxim que no supere el doble dels cursos assignats al cicle (és a dir un total de 4 matrícules).
Els alumnes i les alumnes matriculats en règim semipresencial podran sol·licitar l’anul·lació de matrícula del curs o bé sol·licitar l’anul·lació de matrícula de mòduls concrets.
En els dos casos perdran els drets a l’ensenyança, avaluació i qualificació dels corresponents mòduls; l’alumne o l’alumna la matrícula de la qual siga anul·lada perdrà la condició d’alumne o alumna i, en conseqüència, no serà inclòs o inclosa en les actes d’avaluació final.
Les i els alumnes als quals es concedisca l’anul·lació de matrícula del curs en règim presencial o de tots els mòduls en règim semipresencial, no se’ls computaran les convocatòries a les quals hauria donat dret la matrícula.
QUAN SOL·LICITAR L’ANUL·LACIÓ?
Les sol·licituds d’anul·lació de matrícula s’hauran de presentar abans del mes de gener.
En el curs 2025/26 la data màximes és:
- Anul·lació de la matrícula completa o mòduls concrets de 1r i 2n curs -> com a màxim el 22 de desembre de 2025 en horario de demà.
En el cas específic del mòdul FCT:
- Quan la matrícula només incloga el mòdul de FCT i, si és el cas, el mòdul de Projecte, l’anul·lació se sol·licitarà abans del seu començament. Es recorda a l’alumnat que este és l’últim curs en el qual s’impartiran mòduls LOE.
QUÈ PRESENTAR I COM?
- Per a cicles formatius presencials:
- Emplenament de l’Annex dirigit a la Direcció del centre i presentació per registre en Secretaria. Per a accedir a l’annex punxa en el següent enllaç:
- Per a cicles formatius semipresencials
- Emplenament de l’Annex dirigit a la Direcció del centre i presentació per registre en Secretaria. Per a accedir a l’annex punxa en l’enllaç corresponent:
L’alumnat podrà presentar-la presencialment o per correu electrònic, remetent:
- La sol·licitud degudament emplenada i firmada
- El DNI de la persona interessada
Consulte ací l’horari i l’email de la secretaria
RENÚNCIA A UNA O DOS CONVOCATÒRIES
El nombre de convocatòries és d’un total de 4 per mòdul independentment del règim en què les curse l’alumne, excepte en el mòdul de formació en centres de treball (FCT) que seran 2.
La NO PRESENTACIÓ a una convocatòria oficial, sense la renúncia prèvia a esta, constarà com “No avaluat” (NE) i serà computada com gastada.
Per a no esgotar el límit de les convocatòries establides per als mòduls professionals l’alumnat podrà renunciar a l’avaluació i qualificació d’una de les convocatòries (ordinària o extraordinària) o de les dos, de tots els mòduls o d’algun.
La renúncia a l’avaluació i qualificació en alguna convocatòria del mòdul de FCT implica, al seu torn, la renúncia en la mateixa convocatòria a l’avaluació i qualificació del mòdul professional de Projecte.
EN QUINES CIRCUMSTÀNCIES PUC SOL·LICITAR LA RENÚNCIA?
- Malaltia documentalment acreditada.
- Motius de conciliació laboral.
- Altres circumstàncies individualitzades que valore la Direcció del centre, degudament justificades i acordades que formen part de les normes d’organització i funcionament.
L’alumnat haurà d’aportar la documentació acreditativa corresponent en cada cas.
QUAN SOL·LICITAR LA RENÚNCIA?
La sol·licitud de renúncia a instàncies de l’alumne es presentarà abans de la tercera avaluació.
En el curs 2025/26 la data màximes és:
- Renúncia a convocatòries de mòduls de 1r i 2n curs -> data màxima 13 de febrer de 2026 en horari de demà.
QUÈ PRESENTAR I COM?
Emplenament de l’Annex IX dirigida a la Direcció del centre i presentació per registre en Secretaria.
L’alumnat podrà presentar-la presencialment o per correu electrònic, remetent:
- La sol·licitud degudament emplenada i firmada
- La documentació que justifique el motiu al·legat
- El DNI de la persona interessada
