Sol·licitud exempció de l’assignatura de valencià (Batxillerat)

Per a més informació, consultar directament l’enllaç de la web de Conselleria d’Educació (enllaç).

* L’exempció de valencià pot ajornar o impedir la consecució dels objectius d’una educació plurilingüe plena i l’assoliment dels objectius curriculars de totes les llengües i pot posar en desavantatge l’alumnat per afrontar les exigències i els reptes de la nostra societat en un futur immediat.

• On s’ha d’anar? Presencial: Al centre on es formalitze la matrícula.
  • Què s’ha de presentar? Impresos associats

[ANNEX I] SOL·LICITUD D’EXEMPCIÓ DE VALENCIÀ

[ANNEX II] SOL·LICITUD DE RENÚNCIA A L’EXEMPCIÓ DE VALENCIÀ

• Com sol·licitar-ho? Passos:

Tramitació de les sol·licituds d’exempció pels centres.La persona sol·licitant, o bé l’alumna/l’alumne si és major d’edat, ha de presentar la sol·licitud en la secretaria del centre educatiu on s’ha matriculat l’alumna o alumne, durant els mesos de setembre, octubre i novembre després d’haver sigut informat per l’equip directiu. Quan la matricula es realitza fora del període ordinari es disposa de 15 dies naturals per a la realització dels tràmits.

Informació complementària* RENÚNCIA A LA SOL·LICITUD D’EXEMPCIÓ
Tots aquells pares, mares o tutors legals, o l’alumnat major d’edat, que hagen sol·licitat l’exempció de la matèria de Valencià o la tinguen concedida per resolució del director o directora general competent en matèria de plurilingüisme, poden renunciar a l’exempció a través del model d’instància de renúncia (annex II) on conste la data i la signatura de la persona interessada.

Fonts jurídiques i/o documentals: Normativa– Llei 4/1983, de 23 de novembre, d’Ús i Ensenyament del Valencià (DOGV núm. 133, d’1/12/83).
– Ordre 20/2019, de 30 d’abril, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport
– Instruccions de 16 de juliol de 2019, de la Secretaria Autonòmica d’Educació i Formació Professional