Visita dels alumnes de l’IES Eduardo Primo a Dinamarca 2023

L’experiència cultural i educativa que suposa un intercanvi a un altre país és un dels al·licients que des del nostre centre oferim als alumnes de 4t d’ESO i de 1r de Batxillerat. Molts d’ells ho viuen com a una experiència única al llarg del seu procés educatiu.

La visita d’alumnes carletins a Dinamarca que tingué lloc del 10 al 17 de setembre forma part de la segona fase de l’intercanvi, ja que els alumnes danesos vingueren a Carlet durant febrer d’aquest 2023. Amb l’emoció de retrobar-se i de conéixer el país, la cultura i el sistema educatiu d’aquells amics danesos que ja havien fet, s’inicià la nostra visita a Skanderborg.

La convivència va ser immediata perquè el mateix dia de l’arribada, els nostres alumnes foren rebuts i allotjats per les famílies, amb les quals passaren un dia tranquil de diumenge que es convertí en la primera presa de contacte. A l’endemà tots els companys de l’intercanvi es retrobaren al centre educatiu per assistir a una presentació de les activitats que realitzarien al llarg de la setmana. Conegueren, així, les instal·lacions i assistiren a una classe d’Economia Internacional i a una altra de Màrqueting.

El segons dia tingué lloc una eixida amb ferry a l’illa de Samsoe. La importància d’aquesta illa rau en el fet que és una illa 100% sostenible que s’autoabasteix d’energies renovables. Allí poguérem visitar el centre energètic i també una cooperativa ecològica de sucs i melmelades. Aquestes activitats de conscienciació esdevenen importantíssimes i necessàries en els temps actuals.

Dimecres 13 de setembre, la cultura fou la protagonista. Els alumnes visitaren el museu d’Art modern d’Aarhus i, en acabant, els companys danesos els feren de guies per la 2a ciutat més important del país. A més d’art modern, els carletins pogueren imaginar-se la vida a la Dinamarca víkinga quan visitaren el museu víking de la ciutat.

Dijous, una vegada travessat l’equador de la visita, va ser el torn de donar a conéixer la nostra terra i la nostra cultura a l’alumnat d’Skanderborg. Per això, en grups menuts, els alumnes del nostre centre elaboraren amb l’ajuda dels companys danesos presentacions que projectaren a diverses classes del centre educatiu danés que, a més, participà en un joc de preguntes sobre les nostres tradicions i el nostre país.

Divendres, últim dia al centre educatiu, coincidí que era el dia nacional de l’esport i cap centre educatiu impartia classes, sinó que se celebraven jocs i competicions esportives durant tota la jornada lectiva. Els nostres alumnes participaren en competicions d’handbol, futbol i voleibol, entre d’altres.

Dissabte, l’alumnat tingué ocasió de passar més temps amb les famílies de l’intercanvi i acabar d’assaborir les últimes hores de l’hospitalitat danesa compartint menjars i tradicions fent ús dels coneixements de l’anglés après al llarg de tots els anys d’aprenentatge.

Sens dubte ha sigut una experiència intensa i productiva que els nostres alumnes incorporaran al seu propi bagatge de vivències amb l’Eduardo Primo Marqués.