Mobilitat Turquia 2019 professorat

Çorum Teachers – Green Energy

Dos professores de l’IES Eduardo primo marqués han fet la primera mobilitat del projecte Erasmus KA2 anomenat “Green Energy for a green Planet, renewable energy resources”.

Aquesta primera mobilitat que tenia com a objectiu fixar el calendari de totes les activitats del projecte que van a realitzar-se amb alumnes ha tingut lloc en Turquia, en la ciutat de Çorum.

Els alumnes van donar la benvinguda a totes les delegacions amb un repertori de cançons i balls tradicionals i amb un concert.

Entre les activitats que la delegació Turca ha organitzat per a la resta de delegacions destaca la visita a un centre per alumnes d’alt rendiment acadèmic on es realitzen projectes relacionats amb les ciències, la tecnologia, enginyeria i les matemàtiques. Aquestos alumnes dissenyaren un cotxe que funciona amb energia solar, tot amb materials reciclables i que els professors pogueren fins i tot conduir.

Per altra banda, els professors de tots els països que participen en el projecte ( Italia, Romania, Turquia i Espanya) van ser rebuts per la màxima autoritat educativa de la ciutat en la conselleria d’Educació Turca.

Al centre educatiu els professors turcs van organitzar tallers lingüístics amb l’objectiu de conèixer algunes peculiaritats de la llengua turca.

Amb una agenda molt apretada, també els professors de totes les delegacions acompanyats en tot moment dels professors turcs, pugueren visitar la Capadoccia ( situada en el centre de Anatolia, al centre de Turquía) , així com entrar a una de les més de 200 ciutats subterrànies que la formen. Aquestes ciutats subterrànies que poden tindre fins a 10 pisos de profunditat i que van ser construïdes fa més de 10.000 anys, impressionen a les nostres professores.