Mobilitat Turquia 2019

Els alumnes de l’IES Eduardo Primo , Mireia Zornoza, Mar LloretSergi Espert i Maysa Hijazi, de 3r d’ESO han fer una estada d’una setmana, acompanyades de les professores Gema Luis i Noelia Aparici, a un centre de secundària de la ciutat turca de Çorum, un viatge emmarcat en el projecte internacional que du a terme l’institut carletí KA229 GREEN ENERGY FOR A GREEN PLANET, RENEWABLE ENERGY RESOURCES. Aquesta és la primera mobilitat d’aquest projecte.

Els alumnes s’han allotjat amb famílies turques i a més d’assistir a l’institut de Mehmetçik Anadolu Lisesi en Çorum, han visitat una planta de biomassa, una central eòlica i han pogut entrar dins d’un aerogenerador, també han visitat un centre de Bioenergia i una central hidràulica.

A més a més han visitat la ciutat de Samsun, en la costa del mar negre, en la regió d’Anatolia, d’on provenen les Amazones i per aquest motiu hem visitat el poblat de les amazones.

Per altra banda, hem visitat una planta que utilitza els residus per a fer gas metà (biogàs) i a partir d’ahí electricitat.

En aquest projecte, a més d’alumnes espanyols, també participen alumnes de Romania, Italia i Turquia.