Mobilitat Margate, curs 2017-18

Aquest curs estructurat realitzat a Margate, UK, estava centrat en la millora de l’anglès general com part essencial d’un projecte dirigit cap a l’ampliació del Programa Plurilingüe de l’institut. Els objectius lingüístics del curs s’han aconseguit, ja que al llarg de les dues setmanes de durada del curs s’han treballat intensament totes les destreses comunicatives necessàries per a l’ús d’una llengua extranjera.

No obstant, l’experiència ha resultat molt més enriquidora que un simple curs d’idiomes, ja que hem tingut l’oportunitat d’observar i compartir amb els nostres professors diferents tècniques pedagògiques aplicables no sols a l’ensenyament de llengües, sinó també a qualsevol altra matèria.

Hem tingut l’oportunitat de reflexionar i departir sobre la importància de mantenir l’atenció i motivació dels alumnes a classe, de gestionar l’aula en funció del tipus d’alumnat present (edat, actitud, etc.) i de comparar i compartir la labor dels professors en el procés d’ensenyament-aprenentatge.

Al mateix temps, a través de la família amb la que hem conviscut eixos dies i del diàleg amb companys que hem conegut allí, ens hem conformat una visió més realista sobre la veritat de l’educació en aquest país. Hem comprovat com es gestiona el treball del professorat en els centres i, al mateix temps, hem conegut com es comporta l’alumnat i les dificultats amb les que s’enfronten alguns professors allí.

Per una altra banda, i tornant al curs en sí mateix, l’escola organitzava nombroses activitats de socialització (trobades, jocs, degustacions gastronòmiques, visites guiades…) que han resultat molt útils a l’hora de conèixer altres persones de diferents llocs i amb distints interessos i motivacions, així com de posar en pràctica les habilitats socials pròpies en una llengua extranjera.