Mobilitat Itàlia Juny 2022

La setmana del 30 de maig al 3 de Juny, 5 alumnes i 2 professors de l’IES Eduardo Primo van estar a Itàlia participant en el Projecte Erasmus+ EUROHOPE que està desenrotllant l’institut junt amb altres centres de Dinamarca, França, Polònia i Itàlia.

La mobilitat es va realitzar a l’institut ISIS Paolino d’Aquileia que es troba a la ciutat Italiana de Cividale del Friuli de la regió del Friuli- Venecia- Julia ubicada al nord-est d’Itàlia, a pocs quilòmetres de la frontera amb Eslovènia i Àustria.

Esta setmana ha sigut el punt final del projecte EUROHOPE i per tant ha estat un poc especial per ser l´última mobilitat després de 3 anys de col·laboració.

Al llarg d’estos 3 anys, s’han anat treballant distints objectius d’entre els 17 Objectius de Desenrotllament Sostenible i en esta setmana hem estat aprofundint amb els objectius 2 i 15, Fam zero i Vida als ecosistemes terrestres.

Les activitats han estat al voltant d’estos 2 objectius. Així cada país participant ha preparat dues presentacions. La primera relacionada amb l’objectiu 2, en la que es feien propostes per a incentivar l’agricultura ecològica i el consum d’aliments de proximitat i l’altra sobre els principals ecosistemes de la seua regió prestant especial atenció a les espècies en perill d’extinció i els projectes de recuperació. Les presentacions van finalitzar en un berenar en el que tastarem productes de proximitat de cada país. En el nostres cas, portarem productes derivats del kaki.

Altres activitats han sigut una excursió per un bosc de l’àrea, en la que acompanyats per una guia, hem disfrutat de la gran diversitat d’espècies animals i vegetals de la zona, i ens ha explicat el seu treball en la conservació de les espècies.
També assistirem a una conferència sobre el Canvi Climàtic que ens va fer una investigadora que forma part del International Panel on Climate Change, IPCC, en la que ens va explicar la situació actual del canvi climàtic i les previsions desastroses per a la Terra si no comencem a fer alguna cosa ja.

A l’institut ISIS Paolino d’Aquileia com que té una escola agrícola, hem pogut conéixer distints projectes que desenrotllen relacionats amb l’agricultura ecològica i la producció d’aliments sostenible, ja que a l’escola a més de tindre vinyes, oliveres i altres cultius, elaboren el seu propi oli, vi i llet de les vaques que tenen.

També hem tingut temps per a fer un poc de turisme i hem visitat Venècia i Trieste.

En fi, ha sigut una experiència inolvidable que ens ha servit per aprendre moltes coses així com per a fer amics en Italia, França, Dinamarca i Polònia.