Mobilitat Italia 2020

Les alumnes de l’IES Eduardo Primo Mario Yúfera, David Andreu, Luca Florin Hara y Cristina Ruiz de 3r d’ESO han fer una estada d’una setmana, acompanyades de les professores Alicia Añó i Blanca Ferrer a un centre de secundària de la ciutat italiana de Cittanova, un viatge emmarcat en el projecte internacional que du a terme l’institut carletí KA229 GREEN ENERGY FOR A GREEN PLANET, RENEWABLE ENERGY RESOURCES.

Aquesta és la tercera mobilitat d’aquest projecte que començà el curs 2018-19.

Els alumnes s’han allotjat amb famílies italianes i ademés d’assistir a l’institut de Cittanova han visitat una planta d’energia solar, una central eòlica i han assistit a varies  xarrades, una sobre energia sostenible i medi ambient en Rizziconi, i un altra sobre L’energia Solar en Feroleto.

També han visitat la regió de Calabria on han assistit al museu nacional Magna Graecia, a la catedral i altres llocs d’interés cultural.

Per altra banda, han visitat el museu de Santa Severina i el seu castell en Crotone.

Per últim, han visitat la ciutat de Scila i la planta de residus Gioia Tauro.

Els alumnes han aprés quines són les energies renovables, els tipus d’energies renovables que hi ha, avantatges i desavantatges d’aquestes, com afecta al medi ambient, l’ús desmesurat de recursos naturals i com nosaltres podem contribuir a la millora del planeta.

A més a més en aquest projecte,  a més d’alumnes espanyols, també participen alumnes de Romania, Italia i Turquia.