Mobilitat en Carlet curs 21-22

L’IES Eduardo Primo Marqués ha estat l’amfitrió d’una nova mobilitat Erasmus dins del projecte “Sustainable Gastronomy”. Durant la setmana del 4 al 8 d’abril, alumnes i professors de distints centres d’Islàndia, Alemanya i Turquia van estar acollits per famílies de Carlet i van participar en les diferents activitats que un equip de docents del nostre institut va preparar per a ells.

Aquesta mobilitat també comptava amb la participació online del grup de Romania. Les restriccions Covid no van permetre que aquesta delegació viatjara a Carlet, però les tecnologies feren possible que interactuaren amb els altres equips.

Encara que els inicis sempre són difícils (conéixer gent nova, uns costums diferents als propis,…), unes poques hores van ser suficients per a crear llaços que, esperem, perduren en el temps. Les activitats que es van dur a terme al llarg de la setmana també fomentaren la col·laboració entre tots, el suport, l’empatia i una bona amistat.

Tots junts van visitar Cullera en un dia prou plujós. Tanmateix, l’aigua no va deslluir la visita al mercat, a un refugi de la Guerra Civil o la inevitable pujada i visita al castell. Si a més, li afegim un bon plat de fideuà, el dia quedà redó.

També van realitzar una visita cultural a València, al seu centre històric i a la Ciutat de les Arts i les Ciències. Temps per a fer compres i gaudir del solet posaren el puntet a un dia ja espectacular.

I seguint amb el tema del projecte, no podia faltar una caminata per la Casella. Allí, tant alumnes com professors apreciaren tot el que ens pot donar la natura i que podem utilitzar per a crear receptes saboroses amb productes locals.

Per endolcir tant de passeig, un taller de xocolate i una paelleta d’acomiadament, música (marca de la nostra terra que allunya la pena) i unes últimes hores junts arrapant emocions que acabaren en un munt de llàgrimes per part de tots a l’hora de dir adéu.

Ha estat, una vegada més, una experiència inoblidable; possible gràcies al treball i dedicació de l’equip de professors Erasmus del centre i a la col·laboració inestimable de les famílies. Enhorabona! Esperarem més notícies Erasmus pròximament.