Mobilitat Dinamarca Març 2022

La setmana del 28 de març a l’1 d’abril, l’IES Eduardo Primo Marqués participà en una nova mobilitat Erasmus. Les professores Lina Sanchis i Amparo Ferragud acompanyaren els alumnes Albert Esparza, Javi López, Lizi Durglishvili, Isabel Ciulacu i David Cruz, de 3r i 4t D’ESO, en esta nova aventura europea. En este cas, la ciutat amfitriona va estar Esbjerg, a Dinamarca.

Esta mobilitat s’engloba dins del projecte “EuroHope”, el qual gira al voltant dels 17 ODS, o Objectius de Desenvolupament Sostenible. En esta ocasió, s’han treballat els objectius de les energies renovables i la igualtat de gènere.

Gràcies al fet que la situació Covid va normalitzant-se, els alumnes es van poder allotjar en famílies de la zona, la qual cosa els va permetre conèixer i valorar els costums d’altres cultures així com millorar els seu anglés.

La setmana va transcòrrer entre un munt d’activitats: des de visites més històrico-culturals, com la que feren a Ribe (la ciutat més antiga de Dinamarca) o el port d’Esbjerg, passant per altres més educatives, a “The Esbjerg Global Goal House” o a la companyia “Siemens” (que fabrica els aerogeneradors), fins a altres més lúdiques, com Myrthuegard, on van aprendre com fer una foguera o quines mesures podem posar en marxa per tindre cura del nostre planeta. Fins i tot, la visita l’últim dia a l’Ajuntament va ser profitosa. A banda del lliurament de certificats, l’alcalde d’Esbjerg els va explicar els motius pels quals la ciutat és un exemple de sostenibilitat: entre d’altres, tots els autobusos i camions de basura són elèctrics i hi ha molts carrils bici, vehicle que la gent utilitza per anar a treballar o a classe.

A més, el clima també va ser variadet: gaudiren del sol, del fred i, com no, de la neu!! Una gran nevada va convertir una vesprada normal en una oportunitat de passar-ho bé amb els companys fent batalletes de boles de neu!

L’anècdota més remarcable, la de la tornada. El vol va eixir amb retard, amb la qual cosa van perdre la connexió de Frankfurt a València. Després d’hores d’espera, els permeteren passar la nit a un hotel. Ja l’endemà per la vesprada van poder agarrar un vol a casa. Finalment, arribaren a Carlet sans i estalvis, però un día després de l’esperat. Tot i això, de segur que, si els preguntem com s’ho han passat, voldrien repetir!