Mobilitat Croàcia, curs 2017-18

Les professores de l’IES Eduardo Primo Gemma Luis i Lina Sanchis han assistit a Croàcia a la primera trobada dels responsables del projecte Erasmus KA2 “Promoting healthy eating and physical activitats for healtier nations; make a difference in your school” (Promoure una alimentació saludable i activitats físiques per a tindre països més sans; marca la diferència a la teua escola) Les reunions, que han tingut lloc durant tota una setmana, marquen l’inici d’un projecte que tindrà una durada de dos anys i que ajudarà l’alumnat del centre carletí a adquirir estils de vida més saludables.

En el projecte internacional participen centres educatius de set països de la Unió Europea. Cal remarcar que diversos alumnes, seleccionats amb criteris objectius, viatjaran en el context del projecte europeu. Els professors, durant les reunions realitzades a Croàcia, han organitzat el seguit d’activitats que durà a terme l’alumnat dels diferents estats europeus participants i les dates en què tindran lloc les mobilitats.

Les professores carletines visitaren l’escola dels socis croats, a la ciutat d’Osijek, on van rebre una càlida acollida per part d’alumnes i

professors. Van ser rebudes també per l’alcalde de la ciutat i tingueren l’oportunitat de conèixer de primera mà l’entorn sociocultural del col·legi, amb una visita a la ciutat de Vucobar, per la seua rellevància històrica, i al museu històric de d’Ilok, la ciutat més oriental de Croàcia. Ha sigut l’inici del que es pretén que siga una experiència molt enriquidora per a l’alumnat de l’institut Eduardo Primo dins del pla d’internacionalització que desenvolupa el centre a través de diversos projectes europeus.