Short-term exchanges of groups of pupils in Spain

La cloenda del nostre projecte “Thinking black and betting on equality” ha acollit amb molt de goig els nostres convidats de Grècia, Turquia i Portugal, han vingut 2 professores i 10 alumnes de cada centre participant, som més de 80 persones treballant en esta aventura que va començar el 2020. Cal dir que el tancament del projecte “Pensant en negre i apostant per la igualtat” ha estat una jornada màgica en la qual ens va acompanyar molta gent, entre altres, la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Generalitat Valenciana, Reis Gallego i Perales, la Subdirectora General d’Investigació, Cultura digital i Programes Europeus, Carmen Navarro Sampedro, l’alcaldessa de Carlet Lola Navarro, la regidora d’Educació Carla Cebrián i molts membres de la corporació municipal. També ens han acompanyat nombroses associacions i entitats de persones amb diversitat funcional de Carlet i també de poblacions veïnes, en fi, el saló Giner ple de gent bonica que volia acompanyar-nos en este acte de cloenda del nostre projecte. La jornada ha estat màgica amb una mostra dels espectacles de tots els països participants.

L’associació SENAD, han fet la presentació de l’espectacle amb un treball meravellós dut a terme per persones amb diversitat funcional i així es va iniciar la jornada. Les nostres alumnes, en la seua actuació, han fet un merescut homenatge a la titellaire Empar Claramunt, molt emocionant i ple d’estima que varen poder contemplar amigues i amics de la titellaire, que també ens han acompanyat. I la resta de participants, centres educatius de Grècia, Turquia i Portugal, mostraren en els seus espectacles, un tast de la seua de la riquesa i la diversitat d’expressions culturals dels països del sud d’Europa.

En l’Eduardo Primo estem molt pagades de ser un centre referent arreu del món en esta metodologia innovadora i molt creativa. El nostre agraïment al SEPIE, a l’Ajuntament de Carlet i a totes les persones i institucions que han fet possible este projecte. Seguirem treballant per un ensenyament de qualitat que implique a l’alumnat en el procés d’aprenentatge i que integre i visibilitze a les persones amb diversitat funcional.

Cloenda del projecte
Llibret espectacle cloenda “Thinking black and betting on equality”
Vídeo resum del projecte