Short-term joint staff training events

Esdeveniments de formació conjunta de personal de curta durada a Carlet.

La setmana del 27 de setembre a l’1 d’octubre l’Ajuntament de Carlet va rebre el professorat participant en el projecte europeu “Thinking black and betting on equality” (“Pensant en negre i apostant per la igualtat”), un projecte coordinat pel professorat de cicles de l’IES Eduardo Primo Marqués amb la participació de diversos centres educatius de Grècia, Turquia i Portugal. Esta proposta va quedar en primera posició de les 43 que van ser seleccionades, amb una dotació pres- supostària de 122.000€, que gestiona l’institut Eduardo Primo Marqués.

Després de moltes reunions de coordinació realitzades online amb motiu de la situació provocada per la pandèmia i les conseqüents dificultats per a desplaçar- se,es van aplegar a Carlet els professors i professores dels països esmentats.

L’alcaldessa, Maria Josep Ortega, va rebre els convidats a l’Ajuntament amb una calorosa acollida i amb el desig que siga un projecte molt enriquidor per a tots els participants, i va oferir els recursos personals i d’espais per al programa.

El projecte es basa en una proposta pedagògica que fa servir el teatre negre com a mitjà riquíssim d’aprenentatge a l’aula.

El professorat de l’IES Eduardo Primo Marqués, al llarg de la setmana de la trobada, va impartir un curs de formació a totes les persones participants en el projecte, a més d’organitzar visites i exposicions sobre la nostra història i la nostra la nostra història i la nostra cultura, amb visites a Carlet, València i Xàtiva.

Conclou així la primera de les quatre mobilitats que es proposen per al projecte. A partir d’ara, cada centre s’ha de nodrir del material necessari i preparar una aula negra per a treballar. La propera mobilitat tindrà lloc al febrer a Portugal, on es farà un seguiment de l’activitat de cada centre i es valoraran les propostes teatrals..

La proposta de l’IES Eduardo Primo va més enllà i pretén implementar projectes de treball teatral en residències i centres d’atenció a persones en situació de dependència, de manera que els futurs usuaris i usuàries del nostre alumnat seran els destinataris finals d’esta proposta que ara comença.