Short-term exchanges of groups of pupils in Greece

Intercanvi a curt termini de grups d’alumnes.

El passat més de maig del 2022 hem fet una trobada molt profitosa a Kalamata (Grècia) amb la participació de cinc alumnes i dos professionals, acompanyants, de cada centre.

Els objectius amb aquesta trobada han estat:

• Intercanviar experiències de la feina feta fins ara.
  • Millorar les competències professionals, personals i socials dels alumnes i possibilitar la relació entre l’alumnat dels diferents països.
  • Desenvolupar estratègies de treball en equip juntament amb companys i companyes d’altres països amb els quals s’han de comunicar en una llengua comuna.
  • Implementar procediments i actituds necessàries en el seu futur professional.

A Kalamata amb els companys i companyes de Grècia, Turquia i Portugal. Hem visitat indrets preciosos, hem fet un taller de teatre negre i hem presentat les nostres propostes per a la propera estada que serà en casa, a Carlet.

En la nostra estada per terres helenes, hem vist ruïnes greques, circuïts de quàdrigues i teatres grecs, on hem pogut gaudir de teatre del bo, ni més ni menys que la comèdia d’Aristòfanes “Lisístrata”. I després d’un àpat típic de Kalamata en el qual no podien faltar les seues famoses olives,  hem treballat de valent per al gran espectacle que farem conjuntament tot l’alumnat dels països que participen al nostre projecte “Pensant en negre i apostant per la igualtat”.

Molt emocionades amb esta experiència en Grècia, l’’alumnat de l’Eduardo Primo Marqués, ha deixat el llistó ben alt i ho han donat tot fent allò que més els agrada, teatre negre. Tots els països participants també han estat a l’alçada i han treballat de valent especialment les persones amb diversitat funcional que han gaudit més que ningú de l’experiència. Finalment hem presentat un espectacle ben digne que s’ha iniciat amb els elements que sustenten el nostre projecte “Pensant en negre i apostant per la igualtat”, la Unió Europea i el teatre, passant per una mostra de la mediterrània que com no pot ser d’altra manera es presenta amb la música greca, per a concloure amb una Moixeranga formada per l’alumnat de Grècia, Turquia, Portugal i València, coronada pel símbol de la Unió Europea.

Finalitzem ací una aventura molt profitosa per al nostre alumnat i per al dels països participants. Ha estat una experiència meravellosa que, sens dubte, recordarem sempre. Sols heu de fer una ullada a les cares de satisfacció de tot l’alumnat.

La bona notícia és que açò encara no s’ha acabat, el proper novembre ens tornarem a veure totes i tots a València, amb 10 alumnes i 2 professors de cada país, i ofrerirem una mostra de tot el treball que s’ha fet en este projecte.