Previsita Instituto Skanderborg-Odder Center for Uddannelse

Blog: https://erasmuseduardoprimo.blogspot.com/search/label/PREVISITA DINAMARCA

La professora Gema Luis, ha realitzat durant els dies 29,30 d’abril i 1 de Maig una pre-visita al centre danés SCU de Skanderborg.

La visita ha girat al voltant de l’organització per al proper curs de la visita d’estudis amb alumnes del nostre centre durant el curs 2024-25, així com l’organització i planificació de mobilitats de llarga duració per al nostre alumnat.

En aquestes mobilitats de llarga duració, l’alumnat Carletí tindria la possibilitat de passar 1 o 2 mesos en el centre danés, assistint a classes i estant allotjat per families daneses.

A més a més, la professora Gema luis ha pogut realitzar una entrevista amb la directora del centre amb la que ha intercanviat opinions respecte les diferencies i semblances dels sistemes educatius dels dos païssos.

Ha sigut molt interessant conèixer de primera mà el funcionament dels centres educatius danesos tant a nivell organitzatiu i de gestió, així com a nivell pedagògic.

S’ha reunit també amb els professors encarregats dels projectes erasmus del centre danés per concretar el projecte en el que treballaran els nostres alumnes abans , durant i després de la mobilitat el curs 2024-25 i s’han establert els objectius del projecte que volem aconseguir en la mobilitat.

Gema Luis ha visitat l’ illa sostenible i autosuficient del món que funciona completament amb energies renovables.

Les principals fonts d’energia renovable que utilitzen son el vent, el sol i la biomassa.

Per altra banda, a l’illa,  hi ha una gran extensio de cultius i granges ecològiques.

Ha sigut una visita molt interessant on s’han pogut programar les dades de la visita dels nostres alumnes, així com les  activitats que es realitzaran.

Ha visitat també una granja ecològica on ha tingut la possibilitat de parlar amb un membre de l’organització encarregada de la seua gestió per acordar una visita a la granja amb els nostre alumnes.

Dinamarca és un dels principals productors d’energia eòlica, la qual cosa, ens dona la possibilitat de preparar activitats amb els nostres alumnes relacionades amb aquest tema.

Ha visita també  la ciutat de Aarhus. Una ciutat universitaria, a 25 km de Skanderborg i amb moltes possibilitats culturals. Sens dubte, una visita que els nostres alumnes no es podran pedre. Per altra banda, s’ha pogut visitar també un edifici sostenible, l’estructura de l’edifici així com els materials utilitzats, són un altra mostra del compromís dels danesos i respecte cap al medi ambient. Una visita que també inclourem en el programa d’activitas per als nostres alumnes.