Connecting People in Europe – Mobilitat Eslovàquia

CONNECTING PEOPLE IN EUROPE

Blog: https://connectingpeopleineurope.blogspot.com/

La majoria de nosaltres quan ens plantegem un viatge al centre d’Europa pensem en paratges de color verd, nets i tranquils. Pensem en gent, llengües, tradicions i cultures diferents. Doncs bé, tot això i molt més és el que trobà el grup de quatre alumnes i dues professores del nostre centre quan després del que semblaren infinites hores d’aeroports, trasllats i vols arribaren al poble de Tvrdosin (Eslovàquia).
La primera jornada va ser un descobriment perquè l’alumnat de Carlet va ser rebut per alumnat, professorat i el director del centre d’acollida que ens explicà el funcionament del centre i poguérem comprovar les diferències educatives i d’organització de cada país. Acabada la jornada lectiva poguérem visitar una església de fusta declarada Patrimoni Cultural de la Unesco, com també altres edificis importants de la ciutat.
A partir de la segona jornada ja va estar tot molt més centrat en les activitats que desenvolupaven el lema de la mobilitat: Connecting people in Europe. A través de les TIC l’alumnat d’ambdós centres reflexionà sobre les diferents problemàtiques de l’ús i l’abús de les xarxes: assetjament, ciberassetjament, conseqüències, prevenció… Tot el programa convidava a reflexionar sobre la importància de treballar aquest tema no sols en adolescents digitals sinó també en l’entorn familiar o social.
Culturalment ha sigut un enriquiment de tradicions, plats típics deliciosos preparats pels mateixos alumnes com el zemiakové placky (una crep de creïlla), però també anècdotes i bagatge que romandran gravades en les participants d’aquesta mobilitat Erasmus.
Una vegada a casa i pensant en tot el que hem viscut allí, les expectatives han sigut superades per eixa germanor que traspassa caràcters, barreres i fronteres i que fan de l’experiència Erasmus+ una vivència única.