Jobshadowing Nazaré

Accedeix al blog.

La professora Georgiana Nicoleta Popescu de l’IES Eduardo Primo Marqués de Carlet ha participat en una mobilitat d’una setmana a Nazaré (Portugal). En aquest Job Shadowing, la professora ha après per observació en un centre de la ciutat Externato Dom Fuas Roupinho.

Les activitats que s’han dut a terme durant el programa de Jobshadowing han estat les següents: Visitar l’institut i comprendre com funciona l’educació a Portugal. Participar en la reunió dirigida per la comissió de millora i entrevistar al director i el responsable d’infraestructures. Visitar el lloc de pràctiques i reunir-se amb el responsable i coordinador del programa Erasmus plus. Presentació de l’institut espanyol i del sistema educatiu espanyol comparant els principals problemes que ambdós sistemes enfronten actualment: inclusió, motivació dels estudiants i comportament.

Participar en el tema de sostenibilitat durant les classes d’anglès planificades per l’escola amfitriona. Monitorització activa de les classes impartides en portuguès i anglès. Organitzar futures mobilitats amb l’escola amfitriona. Reunir-me amb l’equip directiu de l’escola i comprendre la funció principal que cada persona té dins del sistema. Visitar els llocs més emblemàtics de la regió i comprendre millor la cultura del país. Activitats de resolució de problemes sobre com educar els nostres estudiants en sostenibilitat i respecte mutu. La classe més interessant va ser la d’emprenedoria, on els estudiants van presentar el seu producte final, un avanç de l’empresa que han creat. Van utilitzar eines digitals com Canva, Bensound i Pexels, i el resultat va ser impressionant! També he assistit a la comissió de millora del centre i el director de l’escola va explicar com funcionen les coses allà. Aprenentatge que es pot implementar en el dia a dia del centre IES Eduardo Primo Marqués.

La professora conclou que aquesta experiència és de gran utilitat gràcies als vincles creats.