Job shadowing Austria i Previsita

LIVE LEARN IN VIENA

Seguint amb el projecte d’internacionalització del nostre centre, les professores Georgiana Popescu i Gema Luis durant la setmana del 17 al 21 d’abril, han anat a visitar un centre de secundària a la localitat austriaca de Mödling, situada a 23 km de Viena.
Amb aquest centre, el HTL Mödling, la professora Georgiana Popescu està realitzant un projecte de etwinning ” Grandparents, the bridge to our future” amb l”alumnat de 2n d’ESO.
Per altra banda, la professora Gema Luis ha aprofitat la visita per a preparar la próxima mobilitat Erasmus que tindrà lloc en juny i en la que onze alumnes del nostre centre de 3r de l’ESO viajarán al centre austriac amb el projecte erasmus: ”TOGETHER, towards a sustainable future”

L’escola dels nostres nous socis pertany a la xarxa d’escoles ecològiques d’Austria i és la més gran d’Austria, amb més de 4000 alumnes i uns 400 professors.
Allí els ha rebut el director de l’escola i han intercanviat intetessants opinions dels sistemes educatius espanyols i austríacs.
També han assistit a diverses reunions amb els coordinadors Erasmus de l’escola i amb els responsables de tota la part organitzativa i de gestió de la mobilitat.
Al llarg de la setmana, han pogut visitar totes les instal.lacions, els diferents departaments (especialment el departament d’ecologia i de tecnologia), així com les habitacions on s’allotjaran els nostres alumnes. El centre austriac té una zona residencial on estudiants de tota Europa poden allotjar-se allí i fer estades de llarga duració.
Les professores han pogut també assistir a una classe d’anglès i han pogut vore com treballen la llengua estrangera. També han conegut als alumnes amb els que s’està realitzant el projecte etwinning i han intercanviat regals que els nostres alumnes de 2n ESO havien preparat per als estudiants austriacs.

Per altra banda, han preparat les visites que realitzaran en Viena els nostres alumnes, entre les que destaquen el palau de Belvedere, el palau i els jardins de Schönbrunn i el centre històric de Viena, visites molt interessants per al nostre alumnat.

Per últim, cal destacar la visita al centre de secundaria i Cicles formatius en Schönbrunn, un centre que també pertany a la xarxa d’escoles ecològiques de Viena. Alli es va rebre el director de l’escola que els va ensenyar totes les instal.lacions i els va expliclar tots els projectes educatius que té aquesta escola. Una escola molt especial ja que està ubicada dins dels mateixos jardins reials del conegut palau de Schönbrunn. El centre compta amb un programa de col.laboració amb el ministeri austriac i els mateixos alumnes a traves d’assignatures com biologia, ecologia i tecnologia, s’encarreguen de cuidar i mantindre part dels jardins de tan històric i emblemàtic castell.

Una experiència molt enriquidora i molt profitosa per a tots!!!!