Erasmus+ Kavala

Blog: https://erasmuseduardoprimo.blogspot.com/search/label/Grècia

Una setmana per terres helenes

La idea de visitar les terres d’Aristòtil, d’Homer i Pitàgores, entre molts altres autors de l’antiga Grècia, encenia la il·lusió de tots els participants de la mobilitat del nostre centre a Kavala (Grècia). Aquesta ciutat costanera, situada al nord del país, acollí un grup de quatre estudiants i dues professores de l’IES Eduardo Primo Marqués.

Dilluns 22 d’abril, començaren la jornada amb activitats per trencar el gel entre els alumnes d’ambdós països. A continuació encetaren una activitat que seria l’epicentre de la mobilitat: la recreació d’un debat al Parlament Europeu, on ells mateixos presentarien un projecte com si foren europarlamentaris per ser sotmés a votació dels tots els presentats, per finalment elegir-ne el millor. Aquesta interessantísima activitat es va vore interrompuda quan tingueren la gran sort de vore el pas de la flama olímpica eterna a molt pocs metres del centre educatiu. Els alumnes van poder vore’n el pas de la mà dels atletes olímpics. Posteriorment, a la plaça habilitada a l’efecte, es produí l’encesa del peveter amb l’arribada de la torxa olímpica.

El segon dia, tingué lloc la representació del debat a l’eurocambra. Les intervencions es podien fer amb qualsevol de les llengües maternes dels participants. Per aquest motiu el nostre grup va fer intervencions en valencià, castellà i anglés; fet que no va passar desapercebut ni als membres del debat ni a les autoritats. Després que cada grup parlamentari explicara al assistent la seua proposta, s’elegí per majoria aquella que vol acostar l’estil de vida europeu als ciutadans.

L’equador del viatge ens portà a Filipos, que rep aquest nom perquè va ser fundada per Filip II de Macèdonia (del qual en pren el nom) i que és el pare d’Alexandre el gran. L’impacte visual de les ruïnes juntament amb l’explicació de la batalla de Filipos, per part d’un guia, ens va fer imaginar com Marc Antoni i Octavià derrotaren les forces dels assassins de Juli Cèsar, capitanejades per Brutus i Casi. A continuació, visitàrem el paratge o Lídia de Tiatira es convertí al cristianisme. La importància del lloc està documentada com el paratge on està documentada a primera conversió al cristianisme d’Europa.

La visita a Salònica omplí el quart dia de la mobilitat. Ací, els participants tingueren l’ocasió de vore els principals monuments de la segona ciutat més important del país: la Torre Blanca, l’arc de Galeri, l’església de Sant Demetri, la plaça d’Aristòtil i alguns jaciments arqueològics situats en ple casc històric.

Finalment, l’últim dia, es van treballar diferents activitats al voltant del naixement de la democràcia i la seua importància en el món actual. A més, s’han exercitat algunes activitats al voltant de la inclusió i el paper fonamental que té l’empatia en aquest aspecte tan necessari per tal d’assolir una societat democràtica justa.

Ja de vesprada assistírem a un dels diferents concerts multitudinaris que durant eixe cap de setmana se celebraren per Kavala i que havien organitzat les escoles de música de Kavala. Durant els concerts els assistents tenien la consigna de vestir camisetes blanques amb missatges sobre l’empatia i en contra de l’assetjament. Els participants en aquesta mobilitat lluïren les que havien preparat llarg del matí.

La mobilitat, a més d’enfortir (Si és que això és possible) la relació entre ambdós centres, ha ajudat els nostres alumnes a obrir-se a Europa i a desenvolupar la identitat europea. Amb activitats com aquesta mobilitat es creen experiències compartides i llaços que perduraran en el temps.