Erasmus+ Almelo

Blog: https://erasmuseduardoprimo.blogspot.com/search/label/Holanda

L’alumnat Erasmus+ treballa en Holanda pel canvi cap a la sostenibilitat

Baix el lema “Bee the change”, els estudiants de l’IES Eduardo Primo han realitzat un projecte internacional a la ciutat holandesa d’Almelo sobre sostenibilitat i respecte a la biodiversitat

La ciutatd’Almelo, de 70.000 habitants i al nord-est d’Holanda, va rebre el passat mes d’abril un grup de 13 estudiants de 3r de l’ESO de l’IES Eduardo Primo Maqués, acompanyats de dos professores del centre. Durant tota una setmana, els estudiants carletins van poder conèixer les costums del país, participar del dia a dia en famílies d’acollida i treballar conjuntament amb companys holandesos.

Com a novetat, per primera vegada el nostre centre ha participat en un projecte programat entre tres escoles: a més de la nostra, l’holandesa, el Zone College d’Almelo, i una italiana, l’Istituto comprensivo de Cavour (Turín), associades per participar de manera comuna en esta experiència d’internacionalització. Els dos centres educatius han visitat en cursos anteriors el nostre, i la relació entre el professorat i l’equip educatiu de tots tres evoluciona cap a una col·laboració cada vegada més estreta i productiva.

Durant els dies d’intercanvi, els estudiants de Carlet es van apropar al món dels insectes, i van entendre com d’essencials són per al manteniment de la biodiversitat i pel desenvolupament de la vida al nostre planeta. Van visitar unes colmenes on apicultors experts els van explicar el procés d’obtenció de mel a més d’aportar-los informació molt interessant sobre les abelles. A més, van construir cases per a insectes, que transportaren després a Carlet per tal de crear a l’institut el nostre primer hotel per a insectes amb totes elles.

No va faltar la visita a Àmsterdam on assistiren a “This is Holand”, un espectacle 5D que els va fer sobrevolar les vistes més impressionants de tot el país, a més de conèixer després els carrers i canals més emblemàtics de la capital holandesa. També hi va haver lloc per a la tradició, ja que els alumnes cuinaren la recepta d’un dels postres típics holandesos anomenat “apple plaf” o presenciaren l’eixida de les “vaques ballarines” al camp obert, feliços d’eixir després de passar tot l’hivern en l’interior.

Aquesta experiència té lloc després de la visita que ja van realitzar els estudiants holandesos a la nostra ciutat al mes d’octubre, quan van ser acollits per famílies carletines que els van apropar al nostre estil de vida i els van mostrar el millor del caràcter mediterrani. Entre d’altres activitats, durant l’estància al nostre centre, estos alumnes van realitzar un projecte de música amb poals reciclats, seguint el tema de la sostenibilitat, el reciclatge i el respecte a la natura, que ha vertebrat l’intercanvi desde l’inici. En definitiva, seguint un mateix lema i una mateixa actitud: “Bee the change”.