Mobilitat Finlàndia, curs 2021-22

Dins del nostre projecte europeu ERASMUS + KA1 “SUSTAINABILITY” la professora GEMA LUIS ha realitzat un JOBSHADOWING a Finlàndia, concretament a la ciutat de Tampere des del 22 al 26 d’agost. Tampere és una ciutat d’uns 225.000 i està situada a 180 km al nord de la ciutat de Helsinki. És una ciutat amb un passat industrial que ha aconseguit mantenir molts dels edificis que abans eren fàbriques amb museus, galeries i centres comercials. No és una ciutat massa turística.

El centre Finés, Hatanpaan Lukio, és un centre de batxillerat i destaca entre els centres del voltant per estar especialitzat amb la branca musical. És un centre amb uns 400 alumnes i uns 25 professors.

Mari Vares, la coordinadora Erasmus del centre de secundària Finés junt al seu equip de professors han acollit a la nostra companya i li han organitzat diferents activitats en el centre. Entre algunes d’aquestes activitats ha assistit a una classe d’Història on els alumnes portaven portàtils subvencionats amb fons públics, també ha assistit a classes de matemàtiques, música, educació física i finès.

A més a més ha pogut assistitr a una reunió amb el director del centre que li ha explicat el sistema educatiu Finès, una reunió amb l’equip de treball de sostenibilitat del centre i l’equip encarregat de l’inclusió.
Sens dubte una experiència molt enriquidora.