Mobilitat Alemanya curs 19-20

Durant la setmana del 20 al 25 de gener de 2020, alumnes de l’IES Eduardo Primo Marqués participaren en el projecte Erasmus sobre gastronomia sostenible que s’encetà a la localitat alemanya de Bobingen, i en el qual participen, a més d’Espanya, Alemanya, Turquia, Islàndia i Romania.

Pau Valero, Pablo Lupu i Lara Jareño, acompanyats per les professores Lina Sanchis i Susana Galán, gaudiren d’una setmana en la qual desenvoluparen diferents activitats encaminades a promoure el menjar saludable a l’àmbit escolar. Amb tallers en els quals els mateixos alumnes havien de preparar el menjar o amb altres on analitzaren els components de diferents aliments, els nostres alumnes, junt als alumnes dels altres països participants, estudiaren com el menjar pot influir en el canvi climàtic i com podem incloure xicotets canvis en la nostra dieta per salvar el planeta.

Amb la intenció de conéixer millor tots els participants en el projecte, els alumnes van fer una presentació en la qual parlaren de Carlet, l’institut i el menjar típic de la nostra zona.

Però tot no va ser treball i estudi. També aprofitaren per aprendre sobre la història i cultura alemanyes. Visitaren llocs com Bobingen, Augsburg o Füssen, amb guies que els mostraren aspectes curiosos sobre les ciutats. Així, van descobrir com funciona un molí de farina, conegueren el nom de qui afavorí econòmicament el nostre rei Carles I o visitaren el castell del Rei Boig, que ha inspirat el famós castell de Disney. No podien perdre’s tampoc una demostració de com es fan els típics pretzels bàvars. Fins i tot, provaren a fer-ne uns quants, i diuen que estaven boníssims.

Per descomptat, també gaudiren de temps lliure, que ocuparen anant de compres, a la bolera, provant restaurants de diferents nacionalitats, etc. En definitiva, ho han passat fenomenal.

Per altra banda, les famílies van ser molt generoses amb els alumnes i els acolliren calurosament. Els ensenyaren coses típiques de la zona i els prepararen menjars típics. Els feren sentir com a casa.

Especial menció mereix el concurs per a triar el logo que representarà el projecte, en el qual han participat alumnes de tots els centres implicats, i que ha tingut lloc en aquesta primera mobilitat. El disseny guanyador ha estat el de l’alumna del nostre centre Hayat Ez-Zaidi amb una proposta que engloba a la perfecció els objectius del projecte, i aquest fet ens ompli d’orgull. Des d’ací, la nostra enhorabona a Hayat.