LA UNIÓ EUROPEA A L’IES BELLAGUARDA

Aquest centre té accions de Formació Professional financiades pel Fons Social Europeu

QUÈ SÓN ELS FONS ESTRUCTURALS DE LA UNIÓ EUROPEA?

Els Fons Estructurals constitueixen un instrument de la política comunitària per a reforçar la cohesió econòmica i social de la Unió Europea, destinant un volum significatiu de recursos econòmics a reduir les diferències de les regions comunitàries i el retard de les menys afavorides.
La Comunitat Valenciana és beneficiària dels Fons Estructurals de la Unió Europea des de l’any 1998. El període 2021-2027 és el sisè període de programació, en el qual la Comunitat Valenciana ha avançat de forma notable i s’ha situat entre les anomenades regions en transició, és a dir, aquelles el PIB de les quals està entre el 75 % i el 100% de la mitjana de la Unió Europea.

QUÈ ÉS EL FONS SOCIAL EUROPEU?

El Fons Social Europeu és el principal instrument amb el qual Europa dona suport a la creació d’ocupació, ajuda a les persones a aconseguir millors llocs de treball i garanteix oportunitats laborals més justes per a tots els ciutadans de la Unió Europea. La Comissió Europea i els Estats membres de la Unió Europea estableixen de manera conjunta les prioritats del Fons Social Europeu i decideixen l’ús que es dona als seus recursos.

El Fons Social Europeu finança iniciatives en tota la Unió Europea per a millorar l’educació i la formació i per a garantir que els joves completen el seu aprenentatge i obtinguen habilitats que els facen ser més competitius en el mercat laboral.

En aquest sentit, la principal prioritat consisteix a reduir la taxa d’abandó escolar, a més de millorar les oportunitats de formació professional i ensenyament superior.

ACCIONS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL FINANÇADES PEL FONS SOCIAL EUROPEU EN EL NOSTRE CENTRE

En el nostre centre el Fons Social Europeu financia els Cicles FP de Grau Mitjà i Superior.

QUINES OBLIGACIONS TÉ EL CENTRE?

RESOLUCIÓ de 8 d’agost de 2024, de la Secretaria Autonòmica d’Educació, per la qual es dicten instruccions sobre ordenació acadèmica i d’organització dels centres que impartixen Formació Professional durant el curs 2024-2025 en la Comunitat Valenciana.

Art 18. Gestión y justificación de las actuaciones financiadas por el Fondo Social Europeo

PROCEDIMENT DE ITACA

Extracte Art.18.5

“la direcció dels centres educatius cofinançats haurà de realitzar un control específic de la impartició efectiva per part del professorat de les sessions corresponents als mòduls professionals, amb l’única fi que puguen ser imputades al FSE+. S’ha de tindre en compte que la sessió impartida i no registrada mitjançant el check en l’aplicació informàtica ITACA no podrà ser cofinançada pel FSE+, per la qual cosa complir amb esta obligació és necessari per a obtindre el cofinançament. Per a això:

a) El professorat que tinga assignada docència en els diferents mòduls professionals cofinançats haurà de marcar diàriament el check facilitat en l’aplicació ITACA, en la qual es faça constar que la sessió ha sigut impartida pel professor o la professora a qui corresponga la impartició del mòdul professional”

DOCUMENTACIÓ I WEBS RELACIONADES:

Enllaç a la web de FSE+:

https://ceice.gva.es/es/web/fse/periode-programacio-2021-2027/fse/gestio-i-seguiment

CUSTÒDIA DE DOCUMENTS

Extracte de

Art 18.7″És imprescindible que tota la documentació, relacionada amb els mòduls professionals cofinançats, generada pel centre fora de l’aplicació ITACA, porte incorporat el logotip del FSE+. L’aplicació ITACA incorporarà els logotips indicats en tota la documentació que ho requerisca.”

18.12. “La direcció del centre haurà de custodiar els documents que s’indiquen a continuació durant un termini de deu anys a partir del 31 d’octubre de l’any d’implantació del cicle/grup en qüestió, amb la finalitat de poder justificar de manera fefaent en cas d’auditoria, els documents següents: a) Documentació referenciada en el punt 11 del present apartat. b) Programació general anual. c) Les programacions didàctiques de cadascuna de les diferents matèries o mòduls professionals cofinançats pel FSE+. d) Actes de qualificacions de l’avaluació firmades i acta d’acords de la sessió d’avaluació, dels grups d’FP cofinançats, firmada per l’equip docent del grup. e) Documentació relativa al procediment utilitzat per a controlar les absències dels docents en el centre, indicat en el punt 4 del present apartat. f) Tots els documents de publicitat que han generat les actuacions corresponents als punts 7 i 8 del present apartat.2

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies