DIA d’EUROPA. 9 de maig 2024.

9 DE MAIG DIA D’EUROPA

Com a Escola Ambaixadora del Parlament Europeu, l’IES Bellaguarda va celebrar el dia d’Europa, en tres escenaris: a la plaça de l’Ajuntament d’Altea, al pati del nostre centre i a les aules.

· A l’Ajuntament, amb el següent programa:

– Interpretació de l’himne d’Europa a càrrec de l’alumnat de Batxillerat musical

– Lectura del manifest per part de les autoritats locals i directora de l’IES

– Exposició i explicació dels països que formen la UE

– Quiz sobre les eleccions al Parlament Europeu, com participar en el procés democràtic.

– Entrevista en Ràdio Altea a sèniors i júniors

· Al pati de l’IES Bellaguarda, amb el següent programa:

– Lectura del manifest per part dels i les júniors.

· Al centre: escoltant l’himne d’Europa en la senyal acústica al canvi de classes i realitzant el kahoot sobre la UE en les classes de tutoria.

Va ser un dia molt complet en el que va participar la comunitat educativa de l’IES Bellaguarda, especialment júniors i sèniors, així com també gran part de l’alumnat escoltant el concert i el manifest a l’IES, jugant al kahoot i la ciutadania d’Altea escoltant les explicacions dels nostres júniors sobre els països que formen la UE i l’himne d’Europa així com també contestant al quiz sobre les votacions al Parlament Europeu.

Cal destacar que va ser molta la gent la que es va apropar a la plaça per conèixer els actes del 9 de maig, i això fou gràcies, en part, a la publicitat que se’n feu en el programa del dia col·locat en els Mupis del poble.

A més a més, volem destacar que de les enquestes del quiz que férem a peu de carrer hem extret uns resultats dels que volem deixar constància: tan sols un 60% de la població alteana té coneixements sobre el procés electoral al PE.

Agraïm profundament el suport de l’Ajuntament d’Altea per la seua col·laboració incondicional al nostre projecte, en especial a la regidoria de Projectes Europeus i la seva oficina, Euroaltea i a Ràdio Altea per cedir-nos l’espai en la seua programació.

També volem agrair a Vicent Ribera, professor de música, i al seu alumant de Batxillerat musical haver preparat l’himne d’Europa que tan fabulosament va amenitzar l’acte.

FELIÇ DIA D’EUROPA