Programa de tutoria entre iguals: PIGMALIÓ

QUÈ ÉS?

És un programa de tutoria entre iguals, projecte per a facilitar la transició de l’alumnat des de Primària a Secundària, integrar a l’alumnat nouvingut i contribuir al desenvolupament de l’èxit acadèmic i personal de tot l’alumnat, servint al mateix temps com a estratègia de prevenció de l’assetjament escolar i, en conseqüència, com un programa que millora la convivència al centre.

Alumnat voluntari de 3r i 4t d’ESO tutoritza de forma voluntària a la seua parella de 1r d’ESO.

• Facilitat la integració a l’institut de l’alumnat nouvingut
  • Afavorir l’èxit acadèmic i personal de tot l’alumnat
  • Desenvolupar la intel·ligència emocional
  • Millorar la convivència al centre
  • Previndre l’assetjament escolar

COM FUNCIONA?

• Alumnat tutor: 3r d’ESO
  • Alumnat tutoritzat: 1r d’ESO
  • Docents implicats: tutores i tutors, Comissió de Convivència del centre i professorat voluntari.
  • Coordinació: departament d’orientació i coordinació d’igualtat i convivència.

COMPROMÍS DELS PIGMALIONS

Acudir a l’Espai Pigmalió un segón pati a la setmana i realitzar les activitats programades.

EXEMPLES D’ACTIVITATS

• Revisar l’agenda i planificar les tasques escolars
  • Practicar jocs de taula i d’enriquiment cognitiu
  • Compartir situacions personals
  • Participar en dinàmiques de grup
  • Pintar mandales en parella
  • Pigmalió Esportiu

QUÉ ENS AGRADARIA HAVER ACONSEGUIT A FINAL DE CURS?

Promoure, mitjançant l’ajuda i l’acompanyament entre dos estudiants, un clima de benestar en què tothom puga aprendre i créixer com a persona.