Les nostres funcions com a Departament d'Orientació al centre es poden resumir en les següents tasques:
- Elaborar, d'acord amb les directrius establides per la comissió de coordinació pedagògica, i en col·laboració amb els tutors, les propostes d’organització de l'orientació educativa, psicopedagògica i professional, així com el pla d'acció tutorial,
- Coordinar, d'acord amb l’establert en els projectes curriculars d'etapa, l'orientació educativa, psicopedagògica i professional de l'alumnat, especialment en el que concerneix als canvis de cicle o etapa, i a l'elecció entre les diferents opcions acadèmiques, formatives i professionals.
- Contribuir al desenvolupament del pla d'orientació educativa i psicopedagògica, així com del pla d'acció tutorial,
- Elaborar la proposta de criteris i procediments previstos per a realitzar les adaptacions curriculars apropiades per a l'alumnat amb necessitats educatives especials,
- Promoure la investigació educativa i proposar activitats de perfeccionament.
- Col·laborar amb el professorat en la prevenció i detecció de problemes d'aprenentatge, i en la planificació i realització d'activitats educatives i adaptacions curriculars dirigides a l'alumnat que presente aquests problemes.
- Realitzar l'avaluació psicològica i pedagògica dels alumnes proposats per a programes de millora del rendiment o programes de reforç i planificar en col·laboració amb els departaments didàctics aquests ensenyaments, d'acord amb el currículum d'ESO.
- Assumir la docència dels grups d'alumnes que els siguen encarregats.
- Participar en l'elaboració del consell orientador al final de l'ESO.
- En alumnes de Formació Professional específica, coordinar l'orientació laboral i professional, i col·laborar amb altres Administracions o institucions.
- Elaborar propostes per al pla d'activitats del departament i, al final del curs, una memòria en la qual s'avalue el desenvolupament del mateix.
- Col·laborar amb els departaments didàctics i les Juntes de Professors, en la prevenció, detecció i valoració de problemes d'aprenentatge, en les mesures de flexibilització organitzativa, així com en la planificació i en el desenrotllament de les adaptacions curriculars dirigides als alumnes amb necessitats educatives especials, en situació de desavantatge social o bé aquells que presenten dificultats d'aprenentatge.
- Realitzar activitats educatives de suport per a alumnes amb necessitats educatives especials, per a alumnes que presenten problemes d'aprenentatge, bé directament o a través de l'assessorament i col·laboració amb el professorat dels departaments didàctics, quan l'especificitat dels continguts o altres circumstàncies així ho aconsellen
- Establir col·laboració amb les famílies per tal de millorar aspectes del desenvolupant acadèmic i personal dels nostres alumnes.