Festa de Benvinguda – Projecte Pigmalió

El passat dimecres dia 3 de novembre vam celebrar, després de molt treball, la festa de benvinguda del nostre programa de tutoria entre iguals anomenat Projecte Pigmalió. Les noves parelles del curs 21-22 s’han conegut en una festa de benvinguda on han pogut disfrutar d’un joc col·laboratiu per a descobrir, mitjançant tres pistes, qui anava a ser la seua parella del Pigmalió. A continuació han signat junts una carta de compromís i s’han fet una foto en el nostre photocall. Per últim, tant alumnat com professorat han pogut gaudir d’una picaeta per celebrar l’ocasió.

Aquest curs 2021-2022 és el primer any que tenim al nostre institut el programa Pigmalió de tutoria entre iguals, projecte per a facilitar la transició de l’alumnat des de Primària a Secundària, integrar a l’alumnat nouvingut i contribuir al desenvolupament de l’èxit acadèmic i personal de tot l’alumnat, servint al mateix temps com a estratègia de prevenció de
l’assetjament escolar i, en conseqüència, com un programa que millora la convivència al centre. Per això des d’ací volem en primer lloc agrair amb escreix la tasca de tutorització que l’alumnat voluntari de 3r i 4t d’ESO durà a terme desinteressadament amb la seua parella de 1r d’ESO. En el segon esplai, i distribuïts en 9 parelles cada dia de la setmana, es faran reunions que consistiran des de parlar de temes personals, ajudar-se en activitats acadèmiques, jugar a
jocs de taula, pintar mandales o participar en dinàmiques de grup fins a realitzar jocs esportius al gimnàs de la mà del departament d’Educació Física.

En el nostre centre sabem que es pot millorar la convivència potenciant les relacions entre les persones, estimulant la intel·ligència emocional i posant el focus en les coses positives que és capaç de fer l’alumnat. Eixa és la base del conegut com a efecte Pigmalió. És per això que el nostre objectiu és promoure, mitjançant l’ajuda i l’acompanyament entre dos estudiants, un clima de benestar en què tothom puga aprendre i créixer com a persona.