Dones científiques

Dimecres passat, 3 de febrer, va tindre lloc la presentació del projecte del segon trimestre per a  l’alumnat de 2n d’ESO d’ADA sobre el tema Dones científiques.

La jornada va començar amb la visualització d’un documental sobre el Centre Europeu d’Investigació Nuclear (CERN) i del treball que diferents investigadors valencians realitzen en aquesta institució.

En aquest documental, es destaca la labor de Belén Salvachua. Belén és doctora en Física Nuclear per la Universitat de València i ha realitzat estudis de postdoctorat en la Universitat de Chicago.

Des de 2003 ha treballat en el CERN, primer en el programa ATLES i des de 2011 fins a l’actualitat en el LHC.

L’alumnat va fer un treball de documentació sobre les labors d’investigació i els assoliments que s’han aconseguit en aquesta institució. Posteriorment, i com a preparació per a l’acte central de la jornada, va preparar les preguntes per a l’entrevista que els representants del grup van realitzar a Belén, en directe.

La científica va respondre amb naturalitat a les preguntes curioses dels alumnes i els va familiaritzar amb el treball que es realitza en el CERN, fomentant la vocació científica del nostre alumne que va gaudir de l’experiència.

Agrair a Belén la seua disposició per a facilitar l’organització d’aquest esdeveniment.

Accés a l’àlbum de fotos: