Acte de lliurament dels Premis d’Investigació Jove a l’IES Andreu Sempere

El dimecres 16 de desembre se celebrà l’acte de lliurament dels II Premis d’Investigació Jove, a l’IES Andreu Sempere d’Alcoi on estudien els dos guardonats en les modalitats d’ESO i de Batxillerat.

En una sala plena, però condicionada a les normes sanitàries, l’acte comptà amb la presència d’Enric Estrela, subdirector de l’IAM, d’Elisa Beneyto, presidenta del Centre Alcoià d’Estudis Històrics i Arqueològics, Manel Pastor, secretari de la FedinesPV i d’Ignacio García, de Caixa Popular. Escola Valenciana excusà l’assistència per motius d’agenda, per bé que envià les seues felicitacions al guanyadors.

En els parlaments dels diferents representants es va destacar el mèrit d’haver participat en en certamen tot i les condicions anòmales que va imposar la pandèmia, i s’hi ha insistit en la importància de promoure la investigació entre els i les joves de manera arrelada al territori, en la llengua pròpia, amb valors i amb compromís.

Andrei i Laura, els guardonats, van tindre l’oportunitat d’exposar el contingut dels seus treballs, i, entre aplaudiments dels assistents, reberen els diplomes que els acrediten com a guanyadors del curs 2019/2020. Un guardó que ve acompanyat d’un premi en metàl·lic. Com a part del premi, el centre educatiu també ha rebut un lot de llibres aportat per la Institució Alfons el Magnànim.

En breu, els dos treballs seran publicats en un número especial de la revista Bastida, com ja foren publicats els treballs guanyadors de la primera edició.

Aquesta ha sigut la segona edició d’uns premis compromesos amb la tasca dels i de les docents valencianes i adreçats a estimular entre l’alumnat els hàbits investigadors i l’interés per l’entorn, la història i el patrimoni de les comarques, així com a impulsar el treball cooperatiu entre els centres.

Més informació:

Accés a l’àlbum de fotos: