L'EOI Paterna es regeix per la legislació vigent per al cos d'escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Valenciana, que pots consultar ACÍ.
A més, l'EOI Paterna ha elaborat els documents de centre preceptius, que es troben vigents després de l'aprovació per part del Consell Escolar.
El nostre Projecte Educatiu de Centre (PEC), aprovat pel Consell Escolar el 30 de juliol de 2020, pretén constituir els trets d'identitat de l'Escola Oficial d'Idiomes de Paterna i expressar l'educació que desitja i té intenció de desenvolupar, tenint en compte els valors, els objectius i línies d'actuació, no limitant-se únicament a qüestions curriculars, sinó també a totes aquelles que, des d'un punt de vista humà i cultural, fan de l'escola un element dinamitzador de la localitat en la qual està situada.
Pots descarregar ACÍ el document íntegre.
El Reglament de Règim Interior (RRI), aprovat pel Consell Escolar el 10 de febrer de 2023, és una norma interna que inclou el conjunt d'objectius, principis, drets, responsabilitats i normes pels quals es regula la convivència de tots els membres de la comunitat educativa. Haurà d'incloure, entre altres, les normes que garantisquen el compliment del pla de convivència.
Pots descarregar ACÍ el document íntegre.
El Pla de Normalització Lingüística (PNL), aprovat pel Consell Escolar el 30 de juliol de 2020, és un pla d’actuació que estableix uns objectius per a estendre l’ús del valencià en l’activitat acadèmica, administrativa i social del centre. Amb la finalitat de complir l’article 19.3 de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià, l’Escola Oficial d’Idiomes de Paterna ha establert el seu PNL on s’inclouen una sèrie d’estratègies i un pla d’actuació tenint en compte el context del centre i de l’àrea.
Pots descarregar ACÍ el document íntegre.
L'elaboració del Pla Digital de centre sorgeix per la necessitat de tindre en compte el canvi digital que s'està produint en les nostres societats i que forçosament afecta a l'activitat educativa. Per tant, el desenvolupament de la Competència Digital és clau perquè, tant el professorat com l'alumnat puguen desembolicar-se en els nous escenaris, de manera que l'alumnat puga desenvolupar les habilitats i competències del segle XXI i el professorat puga millorar i modernitzar els processos d'ensenyament-aprenentatge.
Així doncs, les organitzacions educatives necessiten revisar les seues estratègies amb l'objectiu de millorar la seua capacitat per a promoure la innovació i traure el màxim partit de les tecnologies de la informació i comunicació, i dels recursos educatius digitals.
Aquest Pla Digital de Centre proposa recollir les actuacions per a millorar la competència digital del Centre i de tots els sectors de la comunitat educativa. El procés de desenvolupament i difusió de les tecnologies és imparable. Tant per a la millora dels processos educatius que ocorren fora o dins de l'aula, com per a aquells processos que contribueixen al fet que els centres educatius complisquen la seua funció formativa, s'han consolidat ja una sèrie de recursos, eines i serveis. Per aquest motiu és necessari que abordem la tecnologia des d'una perspectiva més global, entenent el Centre com la unitat de transformació i dissenyant plans de millora que puguen ser desenvolupats amb l'impuls de l'equip directiu del Centre.
Pots consultar ACÍ el Pla Digital de Centre 23-24 de l'EOI Paterna.
Pots consultar ACÍ el document