
El Consell Escolar de l'EOI de Paterna és l'òrgan col·legiat de govern amb la màxima autoritat.
Representa tots els sectors de la comunitat educativa del centre.
Entre les seues funcions està la d'avaluar i aprovar la Programació General Anual del centre, els pressupostos, participar en l'elecció de la persona que exercisca la Direcció, analitzar i valorar el funcionament del centre, elaborant proposades per a millorar la qualitat de la gestió i de l'ensenyament.
L'actual Consell Escolar de l'EOI Paterna, constituït el 10 de desembre de 2021, està format pels següents membres;
- Nuria Carmen Arocas Martínez, directora del centre i presidenta del Consell Escolar.
- Pilar Codonyer Sòria, secretària del centre i del Consell Escolar.
- Alfonso López Sánchez, cap d'estudis del centre i membre nat del Consell Escolar.
- Sis representants del professorat: David Aguilera Cabrera, José Antonio Tarazón Martínez, Marta Pérez Martínez, Ignacio Pascual Mondéjar, Rosana Solivella Monera i Valentina Martínez Abella.
- Quatre representants de l'alumnat: Judith Cebrián Martínez, Carlos Ibáñez López, Emma Trueba López i José Luis González Herraiz.
- Un representant del Personal d'Administració i Serveis (PAS): Herminia López Temporal.
- El regidor d'Educació de l'Ajuntament de Paterna o en qui delegue: David Fortea Piña.
Les diferents comissions del Consell Escolar de l'EOI Paterna estan formades per:
- Comissió Econòmica: Nuria Arocas, Pilar Codonyer, David Aguilera, Judith Cebrián i José Luis González.
- Comissió d'Inclusió, Igualtat i Convivència: Nuria Arocas, Alfonso López, Rosana Solivella, Ignacio Pascual i Emma Trueba.
- Comissió de Normalització Lingüística: Pilar Codonyer, José Antonio Tarazón, Valentina Martínez i Carlos Ibáñez.
Segons l'article 19 del Decret 167/2017, de 3 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de les escoles oficials d'idiomes, el consell escolar del centre tindrà, d’acord amb el que estableix l’article 127 de la Llei 2/2006, de 3 de maig, d’educació, les competències següents:
a) Avaluar els projectes i les normes a què es refereix el capítol II del títol V de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.
b) Avaluar la programació general anual del centre, sense perjudici de les competències del claustre del professorat, en relació amb la planificació i l’organització docent.
c) Conèixer les candidatures a la Direcció i els projectes de direcció que presenten les persones candidates.
d) Participar en la selecció de la Direcció del centre, en els termes que estableix la Llei 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i ser informat del nomenament i cessament de les altres persones membres de l’equip directiu. Si s’escau, amb l’acord previ de les persones membres adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament de la Direcció.
e) Informar sobre l’admissió d’alumnes, amb subjecció al que estableix la normativa vigent.
f) Conèixer la resolució de conflictes i vigilar que s’ajuste a la normativa vigent.
g) Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre, la igualtat entre homes i dones, la igualtat de tracte i la no-discriminació per les causes a què es refereix l’article 84.3 de la Llei orgànica 02/2006, la resolució pacífica de conflictes i la prevenció de la violència de gènere.
h) Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i de l’equip escolar i informar de l’obtenció de recursos complementaris, d’acord amb el que estableix la normativa vigent.
i) Emetre informes sobre les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les administracions locals, i amb altres centres, entitats i organismes.
j) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en què participe el centre.
k) Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l’administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió.
l) Qualssevol altres que li siguen atribuïdes per l’Administració educativa.