La coordinació d’igualtat i convivència fomenta activitats i actituds que contribueixin a l’eliminació de desigualtats de diversa índole i vetlla pel compliment del Pla de convivència del centre, inclòs al Reglament de Règim Intern.
Com cada any, en arribar finals de setembre, celebrem la setmana internacional de les persones sordes. Aquesta commemoració data del 1958 i va ser propiciada per la Federació Mundial de Persones Sordes (WFD, sigla en anglés). Es tracta d’un esdeveniment de caràcter reivindicatiu en què les comunitats sordes de tot el món expressen les seues demandes en qüestió de drets, alhora que reivindiquen la riquesa de la cultura sorda i de la llengua de signes.
El 8 de novembre és el “Dia Mundial de la Dislèxia”, un transtorn de l’aprenentatge que afecta entre un 3% i un 6% de la població escolar i que pot comportar un important endarreriment educatiu.
La Dislèxia és una sèrie d’alteraciones de base neurobiològica, que afecta els procesos cognitius relacionats amb el llenguatge, la lectura i l’escriptura.
Actualment, la síndrome d’Asperger s’engloba dins dels trastorns de l’espectre autista (TEA). A diferència d’altres trastorns autistes, les persones amb Asperger acostumen a tenir un llenguatge fluid i una capacitat intel·lectual mitjana o superior a la mitjana. Aquest trastorn condiciona la comunicació i la socialització de les persones afectades  i també a la capacitat per adaptar-se a noves situacions.
En el Dia internacional de la dona, ens sumem al missatge d’ONU Dones Igualtat de gènere avui per a un demà sostenible i proposem activitats per sensibilitzar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones i la sostenibilitat de la vida.
Treballar per a un demà sostenible demana incidir en tres nivells de cura: la pròpia, la d’altri i la de l’espai en què habitem: el planeta Terra. D’aquesta manera, vetllem també per la pau.
El proper dia 27 d’octubre commemorem el dia del trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat i, des de la Direcció General d’Inclusió Educativa, volem aprofitar aquesta data per llançar la campanya informativa i de sensibilització que ha elaborat la UEO de Dénia, dirigida tant al professorat com a les famílies. A més, hem elaborat diferents propostes didàctiques que es poden treballar a l’aula dins el marc de l’acció tutorial.
SPOTIFY
GREAT SONGS BY WOMEN

El dia 3 de desembre  celebrem el Dia internacional de les persones amb discapacitat. La resposta educativa a l’alumnat amb discapacitat és un element clau per a la transformació del nostre model educatiu i social. Eduquem amb la premissa que totes les persones tenen el mateix dret a participar, aprendre i desenvolupar-se en entorns comuns, que es reconega el seu talent i a sentir-se acompanyades en els respectius projectes de vida. Com deia Margaret Mead: Ajudar algú a travessar una dificultat és el punt de partida de la civilització. Gràcies per haver iniciat el viatge emocionant cap a la inclusió de tot l’alumnat. Ens trobem en el camí!