Celebrem el “Dia de la Pau i la no-Violència”

Entre tots i totes construïm la pau

El 30 de gener és el DIA ESCOLAR DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA.
Aquesta dia va ser triat coincidint amb la mort del pensador i polític indi Mahatma Gandhi. Per això, aquesta data tan significativa, amb un objectiu tan necessari, ha sigut treballada al nostre CRA.

Totes les propostes van sorgir a la sessió de l'Equip Motor, entre famílies i docents, dins del projecte de COEDUCACENTRES  que estem duent a terme enguany. Així doncs vam treballar diferents aspectes:

A infantil

1. Llegírem i comentàrem el conte "Juntos" d'Eloy Moreno
  2. Cantàrem la cançó de "Dona la teua nota per la pau" d'Unai Quirós.

A primària

1. Descobrírem a Malala, la seua història, analitzàrem notícies, comparàrem els nostres drets i els d'ella...
  2. Treballàrem la cançó de "Geografia" de la Oreja de Van Gogh i "El coro de mi gente" d'Amparanoia i Macaco

A més, de manera conjunta

Férem un mural col·laboratiu amb tot l'alumnat, en el qual construírem un mur sota el lema: ENTRE TOTS I TOTES CONSTRUÏM LA PAU ☮️ i on a cada rajola/mà escrivírem i/o dibuixàrem idees i paraules sobre allò que podem fer per aconseguir la pau.

Per últim, en relació al nostre projecte de centre d'enguany, hem plantat en tests biodegradables llavors amb bons pensaments i desitjos per a contribuir a la pau.

Esperem que totes els activitats us hagen agradat molt i que ajuden a aconseguir l'objectiu principal d'aquest curs:  crear una cultura de la pau al nostre centre i reduir els conflictes a l'aula, a nivell local o, per què no, a nivell mundial!