Fira de Santa Caterina 2021

Divendres 3 de desembre de 2021

La fira de Santa Caterina, celebrada cada any el darrer diumenge del mes de novembre, és un mercat popular amb més d’un segle d’antiguitat que a les darreres dècades ha anat assolint una gran força comercial i de participació.

En el seu origen, a mitjans del segle XIX, era un porrat de preparació del Nadal en el que, a més de la venda dels productes derivats de la matança dels porcs, motiu pel qual ha estat coneguda de manera col·loquial com fira de la llonganissa, es posaven a l’abast dels compradors dolços, torrons, fruits secs, alguns productes artesanals i menudes joguines per als xiquets.

Teniu a https://vilapedia.wikis.cc/wiki/La_fira_de_Santa_Caterina tota la informació sobre els seus origens.

Des de l’escola celebrem aquesta tradició tan vila-realenca el divendres abans de la fira, juntant la tradició del nostre poble amb la visita La Castanyera, que marca l’inici de la tardor, però les circumstàncies actuals derivades de la pandèmia, van fer que endarrerirem una setmana la celebració, ja que excepte l’alumnat de PRI3B que es va tindre que confinar dijous 2 de desembre, la resta d’aules confinades ja s’havien reincorporat a les classes presencials.

L’alumnat d’Educació Infantil va celebrar al matí al seu pati ballant i cantant les tradicionals dances i cançons. Però sobretot van estar esperant ansiosament a la vesprada per replegar les paperines amb els dolços i la visita de les castanyeres.

Ja per la vesprada, tant l’alumnat d’Educació Primària com els d’Educació Infantil, han pogut visitar la nostra particular fira muntada al pati de l’escola, encetada ara fa 4 cursos. Al llarg de les últimes setmanes, a les classes de arts&crafts, xiquetes i xiquets han confegit diferents manualitats, les quals es venen a les paradetes, ateses per els i les companyes de PRI6. Cada manualitat teniua un preu de 0,50€, i cada alumne/a podia adquirir un màxim de 2 tíquets, de forma que després de fer les corresponents ullades a les paradetes, han pogut comprar el que més els ha agradat. Tot el benefici econòmic es destina per al viatge fi de curs de l’alumnat de PRI6.

Tot i no poder gaudir del típic xocolate calentet ni de la presència de les famílies, almenys les castanyeres han pogut vindre al centre i ajudar-nos a repartir les castanyes que hem torrat al centre.

L’alumnat d’Educació Infantil ha berenat els dolços típics que han preparat les mestres en paperines, i l’alumnat d’Educació Primària han portat la seua pròpia “mocadorà“, recuperant així una tradició històrica de les nostres terres. Us deixem també en aquest enllaç els origens https://vilapedia.wikis.cc/wiki/El_porrat

Moltes gràcies a l’AMPA del centre i a SERCOLE, que s’han fet càrrec del contingut de les paperines de l’alumnat d’Educació Infantil i de les castanyes!!!!

Poc a poc anem recuperant celebracions el més apropades a la normalitat que esperem recuperem prompte.

Resum fotogràfic de l’activitat

També teniu als canals de telegram de les classes més fotos