Igualtat i convivència

DIA INTERNACIONAL DE L’ELIMINACIÓ DE LA DISCRIMINACIÓ RACIAL (2021)

L’alumnat de l’IES Francesc Ferrer i Guàrdia ha participat en la activitat ALUMNART, proposada per la Xarxa Apuja el To contra el Racismel’Ajuntament de València. Aquesta activitat consisteix en crear un cartell que ha entrat en concurs amb motiu del Dia Internacional de l’Eliminació de la Discriminació Racial del 2021.

El Departament de plàstica ha treballat l’activitat en classe i ha col·laborat en el procés i l’exposició dels treballs.

Els cartells han estat exposats a l’institut durant unes setmanes del mes de gener, i després de ser votats per l’alumnat i l’equip docent, els tres cartells que obtenen més vots són els següents, amb l’ordre de primer, segon i tercer premi respectivament segons el nombre de vots.

El cartell guanyador (1r premi), de l’alumne de 1 Batx B  Marcos Martínez, passa a una altra fase de votacions per Instagram on haurà de competir amb els cartells seleccionats d’altres centres.

FINALMENT EL CARTELL de l’IES FERRER I GUÀRDIA SERÀ EL MÉS VOTAT a la Xarxa Apuja el To contra el Racisme d’Instagram (xarxaapujaelto).

ENHORABONA MARCOS PEL TEU TREBALL!

Aquest cartell serà utilitzat com a esbós per a grafitejar en el centre, a més s’imprimirà i difondrà en tots els centres municipals i es publicarà en la web de l’Ajuntament de València, en el Facebook i Instagram.

El dia 22 de març  del 2021 és el lliurament de premis al Saló de Cristall de l’Ajuntament de València.

8 M, DIA INTERNACIONAL DE LA DONA. L’IES FERRER I GUÀRDIA PER LA IGUALTAT (2021)

En les tutories s’han treballat algunes activitats educatives i de sensibilització amb l’objectiu de desenvolupar una visió crítica i reflexiva sobre les desigualtats de gènere.

Els departaments de Plàstica, Anglès i Francès amb l’alumnat de 3r i 4t d’ESO han fet una exposició de pòsters de dones rellevants franceses i afroamericanes en diversos contextos.

A l’entrada de l’institut hi ha un tauler amb un cartell en el qual l’alumnat participa pegant pòsits amb frases, reflexions o fets rellevants d’aquest moviment per la igualtat.

EXPOSICIÓ PER PREVENIR LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE 2021

Continuant amb l’activitat “NO EM TOQUES EL WHATSAPP”, que es va treballar a les tutories en Novembre amb l’objectiu de conscienciar l’alumnat per prevenir la violència de gènere, estarà exposada durant els dies 22-29 de febrer del 2021 una exhibició de 22 panels amb fotografies en les quals es denuncia la violència de gènere i es reivindica la igualtat i la convivència.

DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

Per commemorar el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les dones (25 de Novembre de 2020) hem treballat a les tutories una activitat amb l’objectiu de sensibilitzar i conscienciar a l’alumnat per prevenir la violència de gènere. Es tracta de reproduir converses de whatsapp que mostren l’assetjament que viuen moltes dones, o estereotipus masclistes.

Algunes d’aquestes plantilles s’han plastificat per penjar-les a les portes de les aules. La resta formen part d’una exposició.

L’alumnat de Plàstica de 1r ESO i 2n BATXILLERAT amb la professora Lucía Bernet han creat una pancarta gegant que reclama una societat lliure de violències masclistes.