Notícies del Dept. de Valencià

Notícia del 25 d’abril de 2021: XXVIII Premis Literaris Francesc Ferrer i Guàrdia

Des de fa vint-i-vuit anys el Departament de Valencià commemora la data del 25 d’abril amb els Premis Literaris Francesc Ferrer i Guàrdia. Amb aquests s’ha buscat potenciar la llengua i la cultura des de la creació literària. I és que creiem que la formació al llarg de la vida, no sols l’acadèmica, enclou també l’apreciació del fet literari en els diferents gèneres.

Enguany us podem ensenyar amb orgull els treballs literaris premiats, que són una mostra del conjunt d’obres presentades: tres poemaris, tres relats i un assaig breu, a més de la ressenya a l’estil dels booktubers, que es troba penjada a YouTube. Quan els llegireu, hi veureu el bagatge que tenen els autors i les autores com a bons lectors, la recerca d’estil propi, la maduresa dels temes i el seu tractament.
El professorat del Departament agraeix a l’alumnat la seua participació, amb la qual mantenim vius els Premis Literaris, la llengua i la cultura del país. Finalment, donem l’enhorabona a les vuit xiques i xics guanyadors, els encoratgem a continuar escrivint i us convidem a llegir i gaudir les petites grans obres d’aquest recull.
– – – – – –
NOTA: Descarrega’t el quadernet dels treballs guanyadors clicant ACÍ.
– – – – – –

PREMIS SAMBORI 2021

Escola Valenciana va celebrar diumenge 20 de juny, les ReTrobades 2021 al llit del riu Túria. A l’acte acudiren diverses personalitats com ara l’alcalde de València, Joan Ribó, el president de les Corts, Enric Morera, el director general de Política Lingüística, Ruben Trenzano, la presidenta del Consell escolar valencià, Rosa Cañada, i la representant del nostre centre, Anna Gascon.

S’hi feu un homenatge als centres educatius de l’Horta i es van lliurar els reconeixements a les escoles i els instituts que feren part de la V Trobada musical de centres d’ensenyament en valencià. Posteriorment es lliuraren els diplomes del 23é Premi Sambori de Literatura en valencià i de l’audiovisual.

Hem de celebrar que dos alumnes del Ferrer i Guàrdia han rebut aquest guardó per ser-ne els guanyadors tant de la comarca de l’Horta com del Premi del País Valencià. Es tracta de Joan Pérez Sánchez, de 2n B, i de Mariola Villar i Trenzano, de 3r C, guanyadors del Premi de Narrativa amb sengles contes extraordinaris. Des d’aquesta pàgina els felicitem i els encoratgem a continuar escrivint noves històries.

Al nostre centre tenim la fortuna que comptem amb un alumnat lector ben nombrós, però també hi ha un bon grapat als quals els agrada escriure narrativa i poesia. Ho sabem pels Premis Literaris que els departaments de Valencià i Castellà convoquen anualment cada mes d’abril. La qualitat dels treballs sol ser molt alta i una de les causes és la gran afició per la lectura que tenen xics i xiques, cosa que ens alegra enormement.

Des del Departament de Valencià continuarem donant suport a la lectura, l’escriptura creativa i la participació en els diversos premis literaris en què puga concursar el nostre alumnat a fi de desenvolupar la imaginació i la seua formació acadèmica i personal. Reiterem l’enhorabona a Joan i Mariola i fem un record a la resta de companys i companyes que també es presentaren a aquests premis. No deixeu d’escriure. Que passeu un bon estiu de lectura.