LA VEU DEL PLA
DEFINICIÓ
La podem definir com “aquella publicació que té el seu naixement i desenvolupament íntegre dins del marc escolar”. És el fruït d’un esforç i treball col·lectiu de la comunitat educativa per difondre les inquietuds i els resultats pedagògics del nostre col·legi. Per tant, la revista escolar, comporta un contingut ampli i majoritari realitzat per l’alumnat de l’escola i la intervenció directa de coordinació per part dels mestres i professionals del centre.
INTRODUCCIÓ
Al col·legi Pla de la Mesquita es desenvolupen diferents tallers curriculars que ajuden a adquirir les competències necessàries per tal que els nostres alumnes puguen aconseguir una integració social i una formació integral i harmònica.
És la nostra pretenció que gaudeixquen d’un ambient d’aprenentatge enriquidor dirigit a normalitar la seua vida i oferir estratègies així com instruments per aconseguir que augmente la comunicació, les habilitats socials i l’autonomia personal. Aquests instruments ajuden a potenciar la competència comunicativa audiovisual del nostre alumnat per tal que siga capaç de comprendre i analitzar criticament els missatges audiovisuals, entesos com a portadors d’ideologia i de valors; conèixer els processos de producció dels mitjans, i aprendre a crear els seus propis missatges audiovisuals utilitzant les eines tecnològiques necessàries.
OBJETIUS GENERALS
- Estudiar i utilitzar l’ordinador com a ferramenta de treball curricular.
- Utilitzar les ferramentes de necessàries per tal d’adquirir una competència digital funcional.
- Conèixer les múltiples possibilitats que ofereixen els diferents aparells informàtics i audiovisuals (càmera, PDI, ordinador, impressora i escàner…)
- Destribuir rols de cada alumne/a dins de la revista escolar; redactor, fotògraf, etc…
- Reconèixer les parts més important d’una noticia.
- Desenvolupar notícies referents tant a l’escola com de la comunitat.
- Potenciar la capacitat d’expressió escrita a través dels textos que es realitzen.
- Utilitzar la càmera digital de fotografia per a adquirir imatges per a la il·lustració de les pàgines.
- Diferenciar entre una noticia, una entrevista i un repotatge.
- Elaborar entrevistes a partir d’una informació prèviament treballada.
- Desenvolupar un projecte d’investigació per redactar un reportatge.
- Potenciar les habilitats de recerca d’informació de la xarxa per tal de desenvolupar la revista.
- Visitar diferents impremtes per demanar pressupostos i comparar per optar per una proposta.
- Buscar suport econòmic per a les despeses que pot suposar l’elaboració de la revista (espònsors).
- Potenciar el treball en equip.
- Respectar els treballs propis i alies.