III CERTAMEN DE MICRORELATS CIENTÍFICS

El Departament de Biologia i Geologia de l’IES Tirant lo Blanc convoca l’III certamen de Microrelats Científics amb la finalitat d’estimular l’interés científic i la creació literària entre l’alumnat del nostre centre.

BASES

1. Podrà participar qualsevol alumne/-a del l’IES Tirant lo Blanc, CEIP L’ Alcudia, CEIP Mariano Benlliure i CEIP Sanchis Guarner en la categoria corresponent.
    Categoria A: alumnat de 6é primària, 1r ESO i 2n ESO
    Categoria B: alumnat de 3r ESO, 4t ESO i FPB
    Categoria C: alumnat de 1r Batxillerat, 2n Batxillerat i Cicles Formatius.
  2. La temàtica serà la ciència en qualsevol dels seus vessants.
  3. Els textos hauran de presentar una extensió compresa entre 5 i 200 paraules. Hauran de ser originals, inèdits i amb rigor científic. Podran ser redactats en castellà, valencià, anglés o francés.
  4. Els microrelats es presentaran mecanografiats en la font Arial, grandària 12, a doble espai.
  5. Els participants entregaran el relat al seu professor/-a complint les següents pautes: dins d’una funda de plàstic transparent s’introduirà el foli on aparega el text (juntament amb el seu títol), sense cap indicació que puga identificar a l’autor/a. Sobre este es col·locarà, cobrint-ho completament, un altre foli on figure el pseudònim de la persona que presenta l’obra, el títol de la mateixa i a quina categoria. Dins d’esta funda s’inclourà també un foli doblegat per la mitat i segellament amb cinta adhesiva. En el seu interior apareixeran escrits les dades del participant (pseudònim, títol del microrelat, nom i cognoms, curs i grup).
  6. Ha de ser una història original, inèdita i amb rigor científic. A més del contingut, es valorarà la qualitat lingüística i formal del text. Si es detecten indicis de plagi, l’obra quedaria automàticament fora de concurs.
  7. El termini de presentació dels relats finalitza el 10 de març de 2023, a les 15:00h. No s’admetrà a concurs cap microrelat entregat fora de termini o que no complisca les condicions expressades en les presents bases.
  8. Per a sol·licitar qualsevol tipus d’informació, així com per al lliurament de les obres, els alumnes poden consultar al seu professor d’àmbit SCT, (alumnat de 1r ESO i FPB), de biologia (alumnat de 3r ESO, 4t ESO i batxillerat), de física i química (en el cas de 2ºESO), a qualsevol professor/a o al tutor/a.
  9. Dels relats presentats, un jurat seleccionarà tres, que correspondran als tres premis establits:
    a. Microrelat categoria A: XEC-REGAL PER VALOR DE 50€.
    b. Microrelat categoria B: XEC-REGAL PER VALOR DE 50 €.
    c. Microrelat categoria C: XEC-REGAL PER VALOR DE 50 €.
    Tots dos xecs es podran canviar per llibres o material escolar en un establiment del barri.
  10. El jurat qualificador emetrà la corresponent decisió, que es farà públic durant les jornades culturals.
  11. Els participants cediran a l’IES Tirant lo Blanc els drets editorials de reproducció, distribució i comunicació pública, si bé conservaran en tot moment la propietat intel·lectual. Les obres no premiades seran retornades als autors si així ho desitgen.
  12. La decisió del jurat s’adoptarà per majoria simple dels seus membres, quedant aquell facultat per a la resolució de quantes incidències pogueren sorgir en el curs de les deliberacions. El jurat podrà declarar deserts els premis si considera que els textos manquen de la qualitat mínima exigible.
  13. Els participants, pel fet de prendre part en este concurs, accepten totes les condicions que s’especifiquen en el mateix i se sotmeten expressament a elles.