Fosses de Paterna

En el marc d’un projecte multidisciplinar coordinat des dels Departaments d’Història, Física i Química i Arts Plàstiques, el dijous 24 d’octubre un grup d’alumnat de primer i segon de batxillerat ha realitzat una visita al cementeri i fosses de Paterna, amb l’acompanyament de les professores Claudia Vicente, Empar Navarro i el professor Andreu Pons.

Han contat amb la guia de dos membres de la Coordinadora d’Associacions per la Memòria Democràtica, la qual gestiona el projecte Missions de la Memòria i ha finançat el transport. Allí, han explicat a l’alumnat el procés de reparació democràtica que les Associacions de Famílies de Víctimes del Franquisme estan duent a terme en els últims anys, així com la importància de Paterna en aquell moment històric. Les explicacions, amb moltes dades històriques, han sigut escoltades amb atenció per l’alumnat, que s’ha interessat pel tema i ha plantejat algunes preguntes (imatges).

La visita ha començat en el Terrer, també conegut com el Paredón de España, que va ser el lloc on es van produir els afusellaments, per a continuar després en el cementeri de Paterna, on han pogut assistir a les explicacions de l’equip d’arqueòlegs (ArqueoAntro) que està duent a terme les exhumacions a les Fosses, podent observar-ne una en primer plànol. Finalment, els experts de la Coordinadora els han acompanyat al memorial construït dins del recinte del cementeri per rendir honor a les víctimes.