XXI Olimpíada Biologia

Crònica d’Ariadna Mariola Fullana i Jordan, de 2n de batxillerat C.

Amb motiu de la celebració de la XXI edició de l’Olimpíada de Biologia, organitzada per la Universitat de València, assistírem el passat divendres 16 de febrer a l’acte cinc alumnes de 2n de batxillerat, acompanyades per la professora Margarita Ortigosa (fotos).

L’horari de trobada s’establí a les 16:00 hores a la sala Charles Darwin de l’Aulari Interfacultatiu del Campus de Burjassot, que plenàrem de gom a gom. Després de rebre tant una acollidora benvinguda pels organitzadors de les proves, com una explicació al voltant del funcionament de la prova, ens disposàrem a realitzar l’examen. Aquest consisteix en 100 preguntes tipus test referides al temari de l’assignatura de Biologia impartida durant els dos cursos de batxillerat, en un temps màxim de dues hores. Ens va cridar l’atenció especialment el gran nombre de participants femenines (70%), que demostra una vegada més l’interés de la dona per l’àmbit científic.

Abans de començar la prova, es respirava un aire ple de nervis i curiositat, que s’anà transformant en determinació i aprenentatge una vegada li donarem la volta a l’examen. Cada pregunta suposava posar a prova els nostres coneixements i capacitats, descobrint un nova manera d’enfocar la Biologia que, personalment, em va sorprendre i fascinar. Una vegada finalitzà el temps, ens lliuraren una motxilla com agraïment a la participació i l’esforç. Ara només queda esperar als resultats: els tres primers classificats passaran a la fase nacional, que es realitzarà a València en març de 2024, sent el primer lloc l’afortunat de rebre una ajuda de 1000€ en matricular-se a l’UV.

Ha sigut una experiència única que recomanem sense dubtes a les noves generacions de L’Estellés. Com a alumnes, agraïm que se’ns animara a participar per part del professorat, ja que vam poder disfrutar de debó durant tot el procés. Si hi ha sort, potser ens tornen a convocar en març, qui sap…