Mediació Estellés 23-24

Reprenem amb ganes la mediació en l’Estellés (fotos i vídeo). El nostre grup de mediadors va participar en la benvinguda al centre dels més xicotets (1r ESO) el primer dia d’institut. Un grup de mediadors/es els va acompanyar a classe amb el seu tutor/a, on es van presentar i es van oferir a ajudar-los en qualsevol dificultat que els sorgira al llarg del curs, a partir de llavors els tenen de referència davant qualsevol situació en la qual puguen donar-los suport.

En 1r ESO A tenen a Natalia, Whitney, Keyri i David; en 1r ESO B estan Núria, Ainhoa, Kalindi i Amaya; el 1r ESO C compta amb Aroa, Ryuri i Ainara i en 1r ESO D els mediadors són Héctor, Marta i Paula. Aquests mediadors compten al seu torn amb el suport de les orientadores i les professores Amparo, Ana, Inma i Lola.

Les activitats mensuals del grup de Mediació van començar amb molt bon peu, perquè la AFA els va oferir un esmorzar saludable que va servir de punt de partida per a parlar entre ells i planejar objectius i activitats del curs. Per a aprendre a escoltar quan ve algú buscant ajuda, que és una de les característiques que ha de tindre la persona mediadora, s’ha organitzat un taller a càrrec de Lola, la nostra orientadora, amb el títol “escolta activa”.

El taller va començar eixe primer dia, després de l’esmorzar, mitjançant una activitat de confiança en què uns es van embenar els ulls i els companys els guiaven amb instruccions per a superar unes certes proves, van iniciar la reflexió sobre com escoltar i com comunicar-se amb uns altres.

Un altre objectiu molt present en el grup és donar suport en situacions on les relacions entre alumnes s’han deteriorat, per a això és important estar visibles per a l’alumnat. Amb aquest propòsit, el grup es va centrar en el curs de 1r ESO, per no tindre encara coneixement del funcionament ni el significat de la mediació. Van entrar a les aules de tutoria per a fer una presa de contacte directa amb els alumnes, parlant de les seues inquietuds, del que significa la mediació i donar-los la confiança per a anar a preguntar als seus mediadors de referència, o qualsevol altre, davant qualsevol situació que ho necessiten.