Grup de Mediació

El grup de convivència és el cor de l’institut. Creem que la nostra finalitat és donar suport i guiar tots els alumnes del centre, bé tinguin un problema concret, o simplement vulguin expressar la seva pensaments i emocions.

Actuacions per prevenir la violència escolar i l’assetjament escolar específicament i fomentar la inclusió:

Des del grup de convivència hem creat un espai en els esbarjos perquè els alumnes puguin relacionar-se, jugar, compartir experiències, conèixer gent nova, fer noves amistats, etc. Hem anat recopilant jocs de diversa índole, i ara comptem amb un gran material que ens permet que els alumnes puguin jugar a mateix temps. El nostre propòsit és anar augmentant aquest material amb les idees i propostes dels mateixos alumnes.

Objectiu fonamental

L’objectiu fonamental és que els alumnes tinguin un lloc on poder participar en activitats lúdiques. Hem creat un banc de jocs de diversa índole (escacs, jocs de rol, etc.) perquè hi hagi varietat i els alumnes / as puguin passar-ho bé socialitzant amb els seus companys / es de totes les edats.

Objectius secundaris

• Fomentar i col·laborar en activitats d’oci perquè els alumnes aprenguin de la diversitat i que la inclusió sigui un valor fonamental en l’educació.
  • Evitar possibles conflictes creant espais on els alumnes puguin relacionar-se i aprendre a utilitzar el diàleg per a la resolució de possibles problemes sorgits en el dia a dia a l’institut.
  • Proporcionar un espai de socialització per a tots els alumnes del centre.
  • Evitar que alumnes amb problemes d’habilitats socials i que han quedat exclosos dels seus grups de referència puguin trobar un espai on relacionar-se.
  • Valorar la importància de les normes per a la bona convivència.

• Jocs de taula Escacs
  • 4 a ratlla
  • Pictionary
  • Monopoly
  • Jocs de rol Bang
  • Bang duel

Valoracions

Estem satisfets amb els resultats d’aquesta proposta de millora. Els / les alumnes han assistit amb entusiasme, han compartit experiències amb els seus companys i han participat complint les normes establertes per a la bona convivència. Els jocs han servit per unir els alumnes / es que d’una altra manera no s’haurien relacionat. Els professors ens hem implicat jugant amb ells i d’aquesta manera, s’ha reforçat tant l’empatia com la comunicació alumne / professor.