L’IES Serra Mariola a l’Alcoianada 2023

Ahir, dimecres 10 de maig, el Centre participà amb els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa d’Informàtica i el grup de 1r de FPB d’Informàtica d’Oficina en la 8a edició de l’Alcoianada, que comptà amb la participació de 8 centres educatius d’Alcoi i comarca i més de 400 persones.

L’Alcoianada és una gimcana amb dispositius mòbils en la que diferents grups d’alumnes de 4 o 5 persones han de recórrer diferents punts d’interès d’Alcoi i realitzar una sèrie de proves a més de contestar algunes preguntes relacionades amb el lloc en qüestió, entre les 9’15 i les 13 hores. Cada grup disposa de 6 targetes, amb 6 localitzacions de la ciutat, havent de crear un itinerari que passe per totes elles.

Finalment, van arribar tots al Pavelló Georgina Blanes de la UPV d’Alcoi, on reberen uns premis el millor grup de cada Centre participant.

Aquesta activitat està dirigida a alumnes des de 3r ESO fins a 2n de Batxillerat, encara que en aquesta edició també s’han apuntat estudiants de 2n ESO.

Així mateix, estan involucrats 40 professors dels instituts, que han rebut prèviament una formació en el Cefire d’Alcoi.

La intenció d’aquesta iniciativa és que els participants empren eines més innovadores a l’hora de fer una ruta, combinant els mitjans més clàssics amb les noves tecnologies, com la geolocalització, xarxes socials, codis QR, etc.

Feu clic sobre les imatges per a veure-les en gran.