La Responsabilitat Social d’Alhambra Guitarras a l’IES de Muro

Guitarras Alhambra parla amb els alumnes de l’IES Serra de Mariola de Muro sobre les inciatives socials i culturals que du a terme l’empresa.

Guitarras Alhambra és una empresa capdavantera a nivell internacional, que treballa des de Muro. Pilar Gisbert, responsable de Comunicació i Màrqueting de Guitarras Alhambra, va impartir una xarrada per als alumnes de Batxillerat de l’IES Serra de Mariola de Muro, convidada pel departament d’Economia del centre. El tema, parlar als alumnes de les iniciatives socials i culturals que du a terme Guitarras Alhambra. La xarrada forma part del programa anual per posar en contacte l’alumnat amb iniciatives socials i empresarials innovadores. Pilar ens explica en què consisteixen estes activitats.

Pilar, què és la “Responsabilitat Social Corporativa d’Alhambra Guitarras”?

Es tracta d’un principi que l’empresa, ubicada a Muro i que serveix guitarres a tot el món, va tindre clar des dels seus orígens, amb el foment de la cultura i el suport als joves artistes. La iniciativa més coneguda és el Concurs Internacional de Guitarra Alhambra, amb dos modalitats, el CIGA Adults i el CIGA Junior. El concurs té una important dotació econòmica i de recolzament a les carreres musicals. La segona iniciativa de Guitarras Alhambra és la subhasta solidària de guitarres en col·laboració amb la Creu Roja i el projecte “A tu lado” del grup musical Los Secretos, en temps de Pandèmia.

En la xarrrada que impartires a Muro també parlares dels principis socials de la fabricació de les guitarres?

Sí. La selecció de matèries primeres en origen i el tracte directe als proveïdors són molt importants per a l’empresa i ens agrada explicar-ho sempre que fem una xarrada en centres educatius. Una política mediambiental activa, molt compromesa amb el medi ambient. I alhora, una política de recolzament de l’economia local i el comerç de proximitat amb una campanya especial al Nadal.

Això també passa per ajudar els joves músics de guitarra?

Sí. Alhambra Guitarras elabora guitarres i les serveix a tot el món. Però també tenim molt d’interés a fomentar el coneixement de l’art de tocar la guitarra. Per això hem començat un programa anual de beques per ajudar als estudiants de tot el món. I, alhora, col·laborem amb una beca per al Màster de Guitarra de la Universitat d’Alacant.

Podeu vore també la notícia al periòdic “Les Muntanyes