Jordi Prats recalca la importància de la formació en “Pagina 66”

El professor i Cap de Departament de Turisme del nostre Centre Jordi Prats ha sigut entrevistat per al periòdic comarcal “Pagina 66“, on ha recalcat la importància que té la formació pràctica en el seu alumnat. En paraules textuals de Jordi: “Formem professionals en curs i mig perquè vagen al mercat laboral, amb uns continguts molt pràctics que l’empresari ens reconeix.”

En molts tipus de formació s’entén l’alumnat com a gent jove que encara no ha estudiat res més enllà dels ensenyaments obligatoris. En el turisme, aquest ventall està obert també a aquells que viuen del sector des de sempre, però que per les característiques dels seus negocis han de formar-se, reciclar-se constantment o simplement adquirir més coneixements. “En l’IES Serra Mariola el nostre principal argument és la formació de qualitat i l’assegurem amb professorat que treballem en activitats privades relacionades amb el sector. L’alumne el percep des del primer moment”, ha destacat Prats.

Creure en les possibilitats de la zona no significa que estiga tot fet. Mompó, des del CIP FP Batoi, pensa que “fan falta més recursos i inversions per part de les administracions”. El seu company de professió en l’IES Serra Mariola va pel mateix camí. “Queda molt per fer, posar en valor productes que no ho tenen, comprar i vendre paquets turístics…”, ha remarcat Prats.

El propi docent del centre educatiu de Muro ha qualificat la zona com un “univers de xicotetes coses”, on encara queden buits per a empreses que ofereixen activitats turístiques. Qui crega en aquest model, encara pot viure d’ell, però cal creure.

Si voleu accedir a l’entrevista completa, punxeu en aquest enllaç: La formación y el turismo van de la mano en Alcoy y las comarcas vecinas