Informació a la Comunitat Educativa

A tota la Comunitat Educativa:

Amb motiu de les últimes declaracions per part del Ministeri d’Educació, i a l’espera de normativa per part de Conselleria d’Educació per tal de concretar-les, i amb ànim de clarificar les mateixes, l’Equip Directiu de l’IES Serra Mariola voldria fer-vos saber:

1. En primer lloc, que tals declaracions no impliquen cap “amnistia educativa”, és a dir, no es parla en cap lloc d’un “aprovat general”.
  2. No hi ha que confondre “promocionar” amb “aprovar”. Fins ara, promocionaven els/les alumnes amb un màxim de 2 assignatures suspeses (que arrossegaven per a l’any següent, però en cap moment les tenien “aprovades”). Si enguany es podrà o no promocionar amb més de 2 assignatures suspeses, i amb quantes, és una cosa que encara està per veure i de la que esperem instruccions per part de la Conselleria competent.
  3. En la nota final, es primarà, sobretot, les notes de la 1a i 2a avaluació, però és tindrà en compte, també, la nota de la 3a. Això significa que el rendiment i l’esforç efectuats durat la tercera avaluació SÍ influirà en la nota final.
  4. Al comunicat s’hi diu “que la repetició de curs es considerarà una mesura de caràcter excepcional“, però, això és una cosa que ha vingut mantenint-se i aplicant-se fins ara: els/les qui repeteixen, sempre ho fan de manera excepcional, perquè el més normal és aprovar i promocionar. Per això recordem que sí, que repetirà aquell/a alumne/a que no haja assolit les competències bàsiques requerides per a poder promocionar.

Per tot això, instem l’alumnat que continue en sa casa treballant, dins de les seues possibilitats, fins a la finalització del curs. I volem que tinguen clar que l’esforç que estan realitzant, o la falta del mateix, serà tingut en compte a l’hora d’avaluar-los.

L’Equip Directiu