Entrevista a Jordi Prats en “El Nostre”

El turisme es recuperarà, ha deixat de ser un luxe per a convertir-se en una necessitat

Jordi Prats, professor del cicle superior de turisme de l’IES Serra Mariola, ha sigut entrevistat per Francesc Gisbert per al periòdic “El Nostre”. Ací podem llegir un resum:

-Qué s’estudia al Cicle de Turisme a l’IES Serra Mariola de Muro?

– Al cicle estudiem una sèrie de mòduls que tracten de formar els nostres estudiants per inserir-se en un mercat laboral dinàmic i ampli. Des de la història de l’art, idiomes, màrqueting, protocols, oficines d’informació turística, i principals productes turístics, etc.

Un dels grans al·licients per als nostres alumnes és la realització d’estades formatives en empresa de 400h de duració, es converteixen en una primera experiència laboral per a la majoria dels alumnes i en una oportunitat de trobar feina en les mateixes empreses on realitzen la formació.

– Quines eixides professionales té?

– Moltes! Fonamentalmen en empreses d’indústria turística, com empreses de guies, hotels, agències, assistència en aeroports, estacions de trens… I, també en oficines d’informació turística i organismes públics.

– Com creus que afectarà la situació actual a la forma d’entendre el turisme?

– La indústria turística sempre s’ha caracteritzat per la seua ràpida adaptació a les circumstàncies canviants, per això, no tenim cap dubte, que en aquesta ocasió no serà diferent.