El Departament de Turisme al “5é Encontre de Centres Innovadors”

Ahir, 22 de març, hem estat a Alacant presentant el projecte i les activitats que desenvolupem al departament de turisme del IES Serra Mariola dintre de les ponències de centres innovadors. La professora Àngela Cortés ha exposat la comunicació “La era de la modernidad líquida… también en educación” que basant-se en la teoria de Zygmunt Bauman i els seus conceptes de fluïdesa, canvi, flexibilitat… hem aplicat directament en les metodologies actives del nostre cicle formatiu on, enfocant-nos als perfils professionals del demà, treballem per a adaptar la varietat de coneixement, la indústria 4.0 i les tecnologies disruptives (les que produeixen un trastorn brusc, un canvi significatiu) als nous perfils d’alumnes cada vegada més necessitats d’un aprenentatge híbrid. En definitiva, una diversificació a través de continguts variats on l’alumnat aplica coneixements transversals en els projectes que desenvolupem com: la participació en Ara Multimedia (física i digital), la comunicació en xarxes socials del cicle, la TV del cicle de turisme, creació d’Apps, blog i jornades professionals.

Una experiència enriquidora i molt estimulant. Hem conegut projectes d’altres centres i a grans docents de l’educació.

Molt satisfets de les jornades i amb les piles carregades per a seguir!

Ponència íntegra realitzada per Àngela Cortés