“NINETES” – Poema feminista amb veu de les nostres alumnes

Les nostres alumnes han volgut posar-li veu a un poema feminista, titolat "🅽🅸🅽🅴🆃🅴🆂", original d'una de les profes de Castellà del IES SERRA MARIOLA i que forma part d'una colecció anomenada "𝑹𝒆𝒇𝒍𝒆𝒙𝒊𝒐𝒏𝒔 𝒄𝒐𝒍𝒐𝒓 𝒑𝒓𝒖𝒏𝒂". Este text ja va ser llegit el passat 8 de març, conmemorant el Dia de la Dona. Un crit alliberador a través de la creació d'una metàfora en la que es compara el món del joguet i els esterotips sexuals amb les societats patriarcals, l'encorsetament de la dona, el sostre de vidre i totes eixes desigualtats de gènere contra les quals lluitem a diari.

Els nostres i les nostres alumnes ho tenen ben clar: 𝑐𝑟𝑖𝑒𝑚-𝑛𝑜𝑠 𝑖 𝑒𝑑𝑢𝑞𝑢𝑒𝑚-𝑛𝑜𝑠 𝑐𝑜𝑚 𝑎 𝑖𝑔𝑢𝑎𝑙𝑠... 𝑒́𝑠 𝑙'𝑢́𝑛𝑖𝑐𝑎 𝑚𝑎𝑛𝑒𝑟𝑎 𝑑𝑒 𝑚𝑖𝑟𝑎𝑟 𝑐𝑎𝑝 𝑒𝑛𝑑𝑎𝑣𝑎𝑛𝑡. Esta poesia llegida per Pilar Sola, Naima Gisbert i Marta Valls participa també de la 𝑭𝑬𝑺𝑻𝑨 𝑫𝑬𝑳 𝑳𝑳𝑰𝑩𝑹𝑬 aportant un granet més dins de tota la tasca cultural que el nostre centre dedica a la Literatura i al nostre estimat món dels llibres.

📖 𝐅𝐞𝐥𝐢𝐜̧ 𝐅𝐞𝐬𝐭𝐚 𝐝𝐞𝐥 𝐋𝐥𝐢𝐛𝐫𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟏! 📖